Radpol liczy, że do '15 podwoi sprzedaż i utrzyma ponad 10‑proc. marżę netto
07.03. Warszawa (PAP) - Plan rozwoju grupy Radpol na lata 2013-2015 zakłada podwojenie sprzedaży, ekspansję zagraniczną oraz ponad 10-proc. marżę netto - podała spółka w...
07.03.2013 | aktual.: 07.03.2013 09:08
07.03. Warszawa (PAP) - Plan rozwoju grupy Radpol na lata 2013-2015 zakłada podwojenie sprzedaży, ekspansję zagraniczną oraz ponad 10-proc. marżę netto - podała spółka w komunikacie.
Podwojenie sprzedaży grupy ma nastąpić poprzez: poszerzanie oferty, czy wejście w nowe obszary działalności. Spółka nie wyklucza również akwizycji w obszarach, w których możliwe są efekty synergii w zakresie nowych produktów na obecnie obsługiwanych rynkach.
Marża netto na poziomie ponad 10 proc. ma być efektem: nowych, wysokorentownych produktów oraz wzrostu wysokomarżowego eksportu (systemy dla ciepłownictwa oraz wyroby termokurczliwe dla energetyki przeznaczone na eksport).
Grupa zakłada ekspansję zagraniczną poprzez dywersyfikację odbiorców, wejście na nowe rynki oraz przygotowanie oferty dla ciepłownictwa na rynki zagraniczne, która w 2015 r. ma stanowić ponad 30 proc. całości eksportu.
Radpol poinformował także, że planowane korzyści finansowe ze zrealizowanego w 2012 r. połączenia spółek Radpol i Rurgaz to ok. 400-450 tys. zł w 2013 r. oraz ok. 850-900 tys. w 2014 r. Grupa zamierza także włączyć spółkę Wirbet w struktury Radpolu.
Grupa zakłada w strategii wskaźnik dług netto/EBITDA na bezpiecznym poziomie około 2,5.
W 2012 r. Radpol zanotował 155,5 mln zł przychodów, 17,5 mln zł zysku operacyjnego oraz 12,5 mln zł zysku netto. (PAP)
jow/ asa/