Reaktywacja Frugo wielkim sukcesem

Przez wiele lat Polacy dopominali się o powrót kultowej marki Frugo. Gdy na wprowadzenie napoju zdecydował się FoodCare, okazał się to strzał w dziesiątkę. Sprzedaż Frugo od momentu reaktywacji przekroczyła 300 mln butelek.

Reaktywacja Frugo wielkim sukcesem
Źródło zdjęć: © mat. prod.

10.03.2014 | aktual.: 11.03.2014 11:08

Przez wiele lat Polacy dopominali się o powrót kultowej marki Frugo. Gdy na wprowadzenie napoju zdecydował się FoodCare, okazał się to strzał w dziesiątkę. Sprzedaż Frugo od momentu reaktywacji w 2011 roku przekroczyła 300 mln butelek.

W ubiegłym roku marka wygenerowała przychody w wysokości 101 mln zł. Dało jej to udział rynkowy w wysokości 43 proc. w ujęciu wartościowym i 39 proc. pod względem liczby sprzedanych sztuk.

To nie jedyny produkt FoodCare, który przynosi spółce duże zyski. W 2013 roku BLACK Energy Drink zdobył 15,1 proc. udziały pod względem liczby sprzedanych sztuk oraz 11,5 proc. udziały ilościowo w litrach. Wynik ten udało się osiągnąć mimo spadku na rynku napojów energetycznych wartym niemal 760 mln zł.

Spółka skupia się na dalszym rozwoju swojego portfolio. Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafią lizaki Frugo. Z kolei napojowe portfolio FoodCare zostanie rozszerzone o nową markę ekonomiczną. W 2015 r. FoodCare zadebiutuje także w kategorii wód mineralnych – woda produkowana pod marką Fitella trafi do sprzedaży latem przyszłego roku. Aktualne pozostają również plany wejścia w kategorię jogurtów. Licencja do marki Fitella na potrzeby produkcji jogurtów zostanie udzielona firmie, która już odniosła sukces na rynku mleczarskim. Trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami.

Poza rynkiem polskim FoodCare widzi spore możliwości rozwoju na rynku amerykańskim. Chce tam zintensyfikować sprzedaż napoju Black, aby w perspektywie dwóch lat móc już pochwalić się znaczącymi udziałami w rynku.

napójblackfoodcare
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (62)