Reaktywacja Frugo wielkim sukcesem

Przez wiele lat Polacy dopominali się o powrót kultowej marki Frugo. Gdy na wprowadzenie napoju zdecydował się FoodCare, okazał się to strzał w dziesiątkę. Sprzedaż Frugo od momentu reaktywacji przekroczyła 300 mln butelek.

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. prod.

Przez wiele lat Polacy dopominali się o powrót kultowej marki Frugo. Gdy na wprowadzenie napoju zdecydował się FoodCare, okazał się to strzał w dziesiątkę. Sprzedaż Frugo od momentu reaktywacji w 2011 roku przekroczyła 300 mln butelek.

W ubiegłym roku marka wygenerowała przychody w wysokości 101 mln zł. Dało jej to udział rynkowy w wysokości 43 proc. w ujęciu wartościowym i 39 proc. pod względem liczby sprzedanych sztuk.

To nie jedyny produkt FoodCare, który przynosi spółce duże zyski. W 2013 roku BLACK Energy Drink zdobył 15,1 proc. udziały pod względem liczby sprzedanych sztuk oraz 11,5 proc. udziały ilościowo w litrach. Wynik ten udało się osiągnąć mimo spadku na rynku napojów energetycznych wartym niemal 760 mln zł.

Spółka skupia się na dalszym rozwoju swojego portfolio. Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafią lizaki Frugo. Z kolei napojowe portfolio FoodCare zostanie rozszerzone o nową markę ekonomiczną. W 2015 r. FoodCare zadebiutuje także w kategorii wód mineralnych – woda produkowana pod marką Fitella trafi do sprzedaży latem przyszłego roku. Aktualne pozostają również plany wejścia w kategorię jogurtów. Licencja do marki Fitella na potrzeby produkcji jogurtów zostanie udzielona firmie, która już odniosła sukces na rynku mleczarskim. Trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami.

Poza rynkiem polskim FoodCare widzi spore możliwości rozwoju na rynku amerykańskim. Chce tam zintensyfikować sprzedaż napoju Black, aby w perspektywie dwóch lat móc już pochwalić się znaczącymi udziałami w rynku.

Wybrane dla Ciebie
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji