Ruch stawia na współpracę z e‑sklepami, rozważa wprowadzenie usług finansowych
Warszawa, 12.08.2014 (ISBnews) - Na bazie tradycyjnej organizacji ?nowy" Ruch zbudował sieć, która oferuje coraz szerszą gamę usług oferowanych w każdym kiosku. Rozwija m.in. współpracę z e-sklepami, co zaowocowało nie tylko odbiorem w kioskach rzeczy kupionych w internecie, ale również możliwością zwrotu takiego towaru. Ruch szykuje również katalogi produktów oferowanych przez ecommerce, dla klientów mniej obytych z internetem, a także rozważa wprowadzenie oferty usług finansowych.
12.08.2014 10:05
?Ruch chce być firmą usługową, oferującą szeroką gamę propozycji dla klienta. Nie jesteśmy już spółką zajmującą się tylko sprzedażą prasy czy papierosów, ale staliśmy się firmą logistyczną. Nasza oferta 'Paczka w Ruchu', gdzie z niewielkie pieniądze można odebrać towar w dowolnym terminie i dodatkowo zapłacić przy odbiorze jest tego najlepszym przykładem. Do tej usługi mamy obecnie 'podpiętych' kilkadziesiąt sklepów internetowych" - powiedział Stolarczyk podczas X Debaty Eksperckiej ISBnews pt. ?Usługi dla e-commerce - kierunku rozwoju rynku"
Wiceprezes Ruchu dodał, że przewagą konkurencyjną tego rozwiązania nad konkurencją jest też możliwość dokonywania zwrotów za pośrednictwem kiosków. To wszystko ma maksymalnie upraszczać procedury zarówno u nadawców, jak i odbiorców przesyłek.
?Kolejną usługą, którą oferujemy to magazynowanie w naszych obiektach towaru sprzedawców. Nie tylko zapewniamy im dzięki temu logistykę i zmniejszamy koszty funkcjonowania, ale jednocześnie skracamy czas dostawy. Możliwości współpracy z kontrahentami mamy bardzo wiele, ale sądzę, że ostatecznie skupimy się na 2-3 usługach, a w pozostałych współpracować z innymi, wyspecjalizowanymi podmiotami jak Inpost czy XBS Logistics" - podkreślił Stolarczyk.
Przykładem takiej współpracy jest możliwość odbioru w kioskach Ruchu awizowanych przesyłek sądowych, a dzieje się to przy współpracy z Inpost i Polską Grupą Pocztową (PGP). Zdaniem Stolarczyka ten krok był minirewolucją w kioskach - klienci nagle pozbyli się stereotypu, że Ruchu to tylko prasa i papierosy, ale można zrobić tu wiele innych rzeczy.
?Dlatego oprócz oferty 'Paczka w Ruchu', wraz z możliwością dokonywania płatności, zwrotów planujemy także wprowadzenie możliwości zamawiania produktów np. ze specjalnie przygotowanych katalogów naszych partnerów dla osób mniej obeznanych z internetem. A skoro idziemy tak daleko, to kolejnym krokiem może być oferowanie np. produktów finansowych czy ubezpieczeniowych. Przecież pracownik w kiosku może pomóc wypełnić i wstępnie zweryfikować wniosek czy dane i podpis wnioskodawcy" - podkreślił członek zarządu Ruchu.
Stolarczyk zaznaczył, że rewolucja dotyczy nie tylko Ruchu, ale w zasadzie całego rynku. Ponieważ usługi paczkowe są już standardem w kilku firmach, pojawiają się nowe usługi jak np. sprzedaż prasy, wyrobów biurowych czy produktów ubezpieczeniowo-finansowych przez Pocztę Polską.
?W efekcie Ruch staje się pocztą, a poczta sklepem i chyba taka szeroka oferta jest przyszłością dla naszej branży, a szczególnie firmy mającej potencjał w postaci ok. 22 tys. placówek (własnych placówek i partnerów sprzedających codzienną prasę) w całym kraju. Jednak Ruch nie myśli o rywalizacji z innymi, raczej jesteśmy otwarci na różne modele współpracy" - podsumował Stolarczyk podczas X Debaty Eksperckiej ISBnews.
Firma szykuje ponadto dużo kolejnych pomysłów, które będą sukcesywnie wdrażane. Jak wskazał Stolarczyk, "właściwie z każdym znaczącym partnerem biznesowym ma projekty na fajne oferty, co będzie widoczne szczególnie przed okresem gwiazdkowym". W piątek agencja ISBnews informowała, że Ruch otworzy swoje kioski o północy na premierę gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, zaplanowaną na 24 lutego 2015, aby gracze, którzy kupili tytuł w internetowej przedsprzedaży mogli odebrać przesyłkę jak najszybciej.
Podczas X Debaty Eksperckiej ISBnews pt. "Usługi dla e-commerce - kierunku rozwoju rynku" Dariusz Stolarczyk - wiceprezes Ruch SA, Andrzej Zawistowski - Członek Rady Nadzorczej XBS Logistics, Michał Gembicki - dyrektor zarządzający i członek zarządu CDP.pl oraz dr Marzenna Cichosz - adiunkt w katedrze logistyki SGH dyskutowali o przyszłości sektora logistycznego w Polsce oraz kierunkach jego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy ze sklepami internetowymi oraz firmami dystrybucyjnymi. W najbliższych dniach ISBnews będzie publikować kolejne depesze prezentujące najważniejsze tezy i prognozy, które eksperci przedstawili podczas dyskusji.
(ISBnews)