Rynek spożywczy w Polsce urośnie w '12 o 2,5 proc. do 230 mld zł - PMR
07.12. Warszawa (PAP) - Rynek artykułów spożywczych w Polsce w 2012 r. osiągnie wartość ponad 230 mld zł, co oznacza wzrost o 2,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego - wynika z...
07.12.2012 | aktual.: 07.12.2012 10:08
07.12. Warszawa (PAP) - Rynek artykułów spożywczych w Polsce w 2012 r. osiągnie wartość ponad 230 mld zł, co oznacza wzrost o 2,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego - wynika z szacunków firmy PMR. Dodano, że wzrost jest generowany przede wszystkim w segmencie dyskontów
Jak napisali analitycy firmy PMR w raporcie "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2013-2015", w ciągu ostatnich pięciu lat liczba dyskontów wzrosła o blisko 80 proc., do niemal 3 tys. placówek, a udziały rynkowe sieci dyskontowych w tym okresie podwoiły się.
"W średniookresowej perspektywie dyskonty pozostaną wiodącym pod względem tempa rozwoju segmentem rynku. Prognozy wskazują, że za trzy lata będzie działać ok. 4 tys. dyskontów, czyli ponad 100 na milion Polaków, które mogą odpowiadać już za prawie czwartą część rynku spożywczego" - dodano.
PMR podało, że ekspansja hipermarketów osłabła i w latach 2011-2012 przybyło wyraźnie mniej placówek niż w latach poprzednich.
"Co prawda sieci, które przez ostatnie lata wstrzymały inwestycje zapowiadają wznowienie procesu, jednak plany budowy obiektów wielkopowierzchniowych weryfikuje rynek i bardzo często projekty są opóźnione. W dodatku na skutek przejęcia sieci Real przez Auchan obraz tego segmentu ulegnie znaczącej zmianie" - napisano w komentarzu do raportu. (PAP)
jow/ osz/