Trwa ładowanie...

Salonik prasowy podnosi atrakcyjność marketu

Saloniki prasowe ulokowane w sklepach wielkopowierzchniowych
podwyższają ocenę marketu w oczach klientów - wynika z raportu, opracowanego
na zlecenie Kolportera przez firmę badawczą Inquiry Market Research.

Share
Salonik prasowy podnosi atrakcyjność marketu
Źródło: Jupiterimages
d2sii2w

Badanie jednoznacznie pokazuje również, że saloniki prasowe lokowane w wydzielonych poza halą sprzedaży miejscach, nie stanowią konkurencji dla supermarketów, na terenie których się znajdują.

"Wydawałoby się, że salonik prasowy może być konkurencją dla zakupu prasy na stoisku w supermarkecie - czytamy w raporcie - Tymczasem na podstawie wyników badania widzimy, że obecność saloników podnosi konkurencyjność danego punktu jako miejsca zakupu prasy - także w odniesieniu do supermarketu".

Jak zauważają autorzy raportu, jeśli na terenie marketu funkcjonuje salonik prasowy Kolportera, odsetek klientów kupujących gazety na stoisku znajdującym się na terenie sklepu rośnie. Natomiast wpływ obecności saloniku na zakupy papierosów w samym markecie jest minimalny.

Autorzy podkreślają, że tam, gdzie istnieją saloniki, klienci wyżej oceniają cały market. Z raportu wynika ponadto, że dwie trzecie wszystkich badanych uważa, że salonik prasowy jest potrzebny w markecie.

Raport został przygotowany na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród klientów sklepów sieci Biedronka i Carrefour w Gdańsku, Katowicach, Łodzi i Warszawie.

Autor: IP

d2sii2w

Podziel się opinią

Share
d2sii2w
d2sii2w