Salonik prasowy podnosi atrakcyjność marketu

Saloniki prasowe ulokowane w sklepach wielkopowierzchniowych
podwyższają ocenę marketu w oczach klientów - wynika z raportu, opracowanego
na zlecenie Kolportera przez firmę badawczą Inquiry Market Research.

Salonik prasowy podnosi atrakcyjność marketu
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

17.01.2011 09:36

Badanie jednoznacznie pokazuje również, że saloniki prasowe lokowane w wydzielonych poza halą sprzedaży miejscach, nie stanowią konkurencji dla supermarketów, na terenie których się znajdują.

"Wydawałoby się, że salonik prasowy może być konkurencją dla zakupu prasy na stoisku w supermarkecie - czytamy w raporcie - Tymczasem na podstawie wyników badania widzimy, że obecność saloników podnosi konkurencyjność danego punktu jako miejsca zakupu prasy - także w odniesieniu do supermarketu".

Jak zauważają autorzy raportu, jeśli na terenie marketu funkcjonuje salonik prasowy Kolportera, odsetek klientów kupujących gazety na stoisku znajdującym się na terenie sklepu rośnie. Natomiast wpływ obecności saloniku na zakupy papierosów w samym markecie jest minimalny.

Autorzy podkreślają, że tam, gdzie istnieją saloniki, klienci wyżej oceniają cały market. Z raportu wynika ponadto, że dwie trzecie wszystkich badanych uważa, że salonik prasowy jest potrzebny w markecie.

Raport został przygotowany na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród klientów sklepów sieci Biedronka i Carrefour w Gdańsku, Katowicach, Łodzi i Warszawie.

Autor: IP

salonmarkethandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)