Spar przejmuje Piotra i Pawła. Cenami sieć konkuruje z dyskontami
Pierwszy sklep Piotra i Pawła zmienił szyld na Eurospar. Sprawdziliśmy ceny, które market oferuje klientom po zmianie marki.
Eurospar w warszawskim centrum handlowym Blue City to pierwszy sklep uruchomiony w lokalu przejętym od Piotra i Pawła.
Choć format sklepu adresowany jest raczej do osób z nieco grubszym portfelem, cenowo sieć może konkurować z popularnymi dyskontami.
Aby porównać ceny podstawowego koszyka, posługujemy się metodą stosowaną przez ASM Sales Force Agency, która co miesiąc, we współpracy z WP Finanse, sprawdza ceny 40 różnych produktów w 10 sieciach handlowych.
Oglądaj też: 12 zł za pół litra. To będzie skutek wyższej akcyzy. "Niebezpieczne"
W koszyku znajdują się produkty z 10 kategorii: chemia domowa i kosmetyki; mięso, wędliny, ryby; mrożonki; nabiał; napoje; produkty tłuszczowe; słodycze; sypkie czyli produkty instant; używki i alkohol oraz dodatki typu ketchup czy majonez. Produkty dobrane są w taki sposób, by pokazywać "przeciętny zestaw artykułów codziennego użytku dla przykładowego, symbolicznego polskiego gospodarstwa domowego".
Za zakupy w warszawskim Eurospar płacimy 235 złotych i 70 groszy, czyli nieco powyżej średniej, wynoszącej w październiku 231,42 zł. To też o ponad 20 złotych więcej, niż w najtańszej sieci, którą według październikowego zestawienia był Auchan, gdzie za te same produkty trzeba było zapłacić 213,88 zł.
Przykłady:
- Za mleczko do czyszczenia CIF, w sieci Auchan trzeba zapłacić 6,98 zł. W warszawskim Eurospar taki sam produkt kosztował 9,99 zł.
- Ketchup Pudliszki, kupiony w Makro za 3,77, w Eurospar kosztuje 4,99. Z kolei karton mleka Łowicz, którego ceny, w zależności od sieci, wahają się od 2,05 do 3,60, kupimy w nowym sklepie za 1,99.
Konkurencja dla dyskontów
Cenami Eurospar może konkurować z popularnymi sieciami dyskontów, które, jak wynika z comiesięcznych badań, najtańsze wcale nie są. Zakupy w nowym sklepie były o zaledwie 80 groszy droższe niż te zrobione w Lidlu.
Taniej jest za to w Biedronce, która plasuje się na 4 miejscu październikowego zestawienia cen, po Auchan, Kaufland i Tesco.
Znacznie więcej zapłacimy z kolei za zakupy online. Średnia cena koszyka w popularnych sieciach e-grocery to 262,68 zł.
400 nowych sklepów
Warszawski Eurospar to pierwszy z 400 sklepów, który sieć zamierza otworzyć w Polsce w ciągu najbliższych pięciu lat.
Budując swoje zaplecze sieć będzie bazować przede wszystkim na lokalach przejętych po Piotrze i Pawle. W piątek przedstawiciele sieci poinformowali, że do końca II kwartału roku 2020 otworzą kolejny sklep w Galerii Wisła, w Płocku.
Spar zamierza też odnowić kontrakty z niezależnymi detalistami. Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. W systemie logistycznym jest dostępnych ponad 6 500 produktów od prawie 500 dostawców. Do końca roku liczba produktów ma wzrosnąć do 7 500.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl