Tata Group zainwestuje w Portugalii w turystykę i telekomunikację
Tata Group zamierza wejść na portugalski rynek turystyczny oraz telekomunikacyjny. Hinduski koncern zaprezentował swój plan podczas czwartkowej wizyty Paulo Portasa, portugalskiego ministra spraw zagranicznych, w siedzibie grupy Tata w Bombaju.
07.03.2013 | aktual.: 07.03.2013 20:45
Jak poinformował Noel Tata z zarządu Tata Group, podczas godzinnego spotkania omawiane były kwestie dotyczące planowanych przez grupę przedsięwzięć w Portugalii.
- Przedstawiliśmy ministrowi nasze zamiary odnotowując, że Portugalia staje się coraz atrakcyjniejszym kierunkiem inwestycyjnym dla dużych firm azjatyckich, takich jak nasza. Dla nas aktualnym celem w tym kraju jest rynek turystyczny i telekomunikacyjny - powiedział Noel Tata.
Dotychczas hinduski koncern samochodowy Tata obecny był w Portugalii jedynie w sektorze obuwniczym. Firma przejęła w 2011 r. spółkę Move On, upadającego producenta butów.
Grupa z Indii, od kilku lat poprzez spółkę Taj Hotels, analizuje możliwość wejścia do portugalskich kurortów turystycznych. Jesienią ub.r. jej władze zaproponowały 1,45 mld euro za spółkę Orient-Express Hotel. Ofertę jednak odrzucono.
W skład Tata Group wchodzi m.in. motoryzacyjna spółka Tata Motors, właściciel luksusowych marek aut Jaguar i Land Rover, a także specjalizująca się w technologiach informatycznych Tata Consultancy Services. W najbliższych dwóch latach hinduski koncern zamierza wydać na inwestycje na całym świecie 6,3 mld euro.
Z Lizbony Marcin Zatyka