Ten napój to hit wśród milenialsów. Zastępuje im alkohol
Coraz większa liczba dorosłych Polaków, aż 70 proc., sięga po piwo bezalkoholowe, a najwięcej zainteresowanych to mieszkańcy mniejszych miast w przedziale wiekowym 25-44 lata. Z badań przeprowadzonych przez IQS wynika, że popularność tego napoju wciąż rośnie.
W szczególności kobiety często wybierają piwo bezalkoholowe, choć to mężczyźni decydują się na jego zakup z większą regularnością.
Kto kupuje piwo bezalkoholowe? Dominuje jedna grupa
Według danych IQS, ponad 70 proc. dorosłych rodaków sięga po piwo bezalkoholowe. Jest to ulubiony wybór ludzi w wieku 25-44 lata mieszkających w średnich i małych miastach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kupiły mystery boxy z Anglii. Liczyły na perełki. "Rozczarowanie"
Zdaniem ekspertów, takich jak Radosław Soszka, piwo bezalkoholowe przyciąga tę grupę wiekową, ponieważ łączy przyjemność z picia piwa z uniknięciem skutków spożywania alkoholu. To doskonała opcja dla osób, które starają się pogodzić życie towarzyskie z obowiązkami rodzinnymi i zawodowymi - można przeczytać na stronie wiadomoscihandlowe.pl.
Piwo liderem. Coraz więcej osób po nie sięga
Podczas tegorocznych wakacji 43 proc. badanych deklaruje chęć sięgnięcia po piwo bezalkoholowe. W przeciwieństwie do tego, jedynie 8 proc. respondentów zainteresowanych jest winem bezalkoholowym, a 6 proc. prosecco. Te statystyki wskazują, że piwo jest najchętniej wybieranym napojem bez procentów.
Co ciekawe, około 10 proc. respondentów planuje wypić więcej piw "zerówek" podczas tegorocznych wakacji niż w ubiegłym roku. Wśród osób w wieku 18-24 lata takie plany ma co szósty ankietowany.
Mimo dominacji tradycyjnego piwa w popularności napojów alkoholowych, jego bezalkoholowa wersja coraz bardziej zbliża się do czołówki, zdobywając stałe miejsce na drugim miejscu listy.
Polacy coraz bardziej lubią piwo bezalkoholowe, ponieważ około 70 proc. z nich twierdzi, że smakuje ono podobnie do wersji alkoholowej, ale można je spożywać np. przed prowadzeniem samochodu lub podczas intensywnego dnia. Ponadto dwie trzecie respondentów uznaje je za idealny napój na gorące letnie dni.
Rośnie oferta "zerówek"
Wzrost zainteresowania piwem bezalkoholowym z sukcesem wykorzystują sklepy. Jak wykazały dane z maja 2025 r., duże sieci handlowe poszerzyły dostępność "zerówek" w ofertach.
Najwięksi gracze to Lidl i Netto, gdzie 1/8 asortymentu stanowią piwa bezalkoholowe, a podobny udział jest w Aldi. Jeszcze rok wcześniej w tym ostatnim sklepie udział "zerówek" wynosił jedynie 9 proc.
W 2024 r. Polacy codziennie kupowali 1,06 miliona butelek i puszek piwa bezalkoholowego.