Trwa ładowanie...

Ubrania coraz gorszej jakości. Klienci mieli tego nie zauważyć

Inflacja od miesięcy uderza w portfele Polaków. Firmy próbują ukryć podwyżki, stosując różne sztuczki. Liczą, że konsumenci tego nie zauważą. Jednak połowa Polaków już widzi, że ubrania są z coraz gorszych materiałów - informuje "Rzeczpospolita".

Droższe materiały naturalne coraz cześciej zastępowane są tańszymi syntetykamiDroższe materiały naturalne coraz cześciej zastępowane są tańszymi syntetykamiŹródło: Adobe Stock
d1q5osi
d1q5osi

Z badania UCE RESEARCH dla Grupy SkipWish, które przytacza dziennik, wynika, że co drugi ankietowany zauważył spadek jakości odzieży kupionej w ciągu ostatnich 6–12 miesięcy. Droższe materiały naturalne zastępowane są tańszymi syntetykami.

Producenci naprawdę zaczęli oszczędzać na materiałach. Jak wiemy z wielu badań rynkowych, Polacy bardzo rzadko czytają etykiety lub metki podczas kupowania ubrań – mówi w rozmowie z dziennikiem Maciej Tygielski, współautor badania z Grupy SkipWish.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Koszulki Veclaim. Afera z Jessicą Mercedes. UOKiK sprawdza, możliwe postępowanie

Zdaniem eksperta oszczędzanie na materiałach zaczęło się podczas pandemii, gdy pojawił się problem zerwanych łańcuchów dostaw. Producenci odzieży byli zmuszeni do używania zamienników, często gorszej jakości. Jeśli nie informują o tym na metce, łamią prawo - czytamy w "Rzeczpospolitej".

d1q5osi

Polacy zauważyli tę zmianę. Zdaniem 60 proc. respondentów pogorszenie jakości dotyczy zarówno polskich firm, jak i materiałów z zagranicy. Przedstawicielka jednej z marek przyznaje w rozmowie z dziennikiem, że to efekt kupowania taniej odzieży na chińskich serwisach.

Kary za oszustwa w składach

W marcu 2022 r. UOKiK nałożył łącznie ponad 2,1 mln zł kar na producentów męskiej odzieży Kubenz, Recman i Dastan Logistics za oszustwa na składach materiałów. Teraz prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawie spółek Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe - informuje "Rzeczpospolita".

Aż 90 proc. Polaków zwróciło uwagę na zjawisko tzw. downsizingu, czyli zmniejszania wagi produktów spożywczych, aby jednocześnie uniknąć w ten sposób podwyższania cen - wynika z badań wykonanych dla dziennika.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1q5osi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1q5osi

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj