VI polskia edycja konkursu EUROMANAGER POLAND
Około 1300 menedżerów i studentów rozpoczęło wirtualne zarządzanie
w VI polskiej edycji konkursu EUROMANAGER POLAND (Global Management Challenge) 2005.
Od wprowadzenia projektu na rynek polski w 2000 roku w konkursie wystartowało już ponad 5000 osób. Tegoroczna edycja zgromadziła rekordową liczbę 293 zespołów – co oznacza, że 1300 osób korzysta z zalet wirtualnego symulatora biznesu. Na Świecie w konkursie od 1980 roku wzięło udział już ponad 370 000 osób. W roku 2005 edycje krajowe rozgrywają się równocześnie w 18 państwach.
Konkurs, bazujący na zaawansowanej symulacji komputerowej umożliwia zespołom (3-5 osób) naukę przez praktykę, trening i doskonalenie umiejętności biznesowych. Drużyny wcielają się w role Zarządów i podejmują decyzje dotyczące wszystkich obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa, od produkcji, sprzedaży, marketingu, zatrudnienia, po inwestycje, zaciąganie kredytów, wypłacanie dywidendy, a nawet planu ubezpieczeniowego! Zarządzane firmy prowadza działalność w Unii Europejskiej oraz NAFTA. Rozliczenia prowadzone są w euro. Efektywność jest oceniana na podstawie wartości akcji przedsiębiorstwa na Giełdzie.
Do tegorocznej edycji projektu największa liczbę zespołów zarejestrował Makro Cash and Carry ( 13 teamów, w roku 2004 – 9 ). Liczne reprezentacje zgłosiły firmy: Real (6), Media-Markt (5), Bank Gospodarki Żywnościowej (3), Bank Zachodni WBK (3), Danone (4), Polska Telefonia Cyfrowa ERA (4). Jak co roku w konkursie startują menedżerowie reprezentujący przeróżne branże i stanowiska. Tradycyjnie udział biorą reprezentacje takich firm jak: Henkel (2), Carrefour (2), Budimex, PTK Centertel, Provident, Hochtief. Konkurs zyskuje coraz szersze poparcie w kręgach menedżerskich. Kolejne firmy włączają do projektu swoje reprezentacje, w tym roku są to m.in.: GE Power Control (2), KPMG (2), Praktiker (2), SAP Polska, BDO Polska, MTC Plus, Kingfisher Eastern Europe, Bols, APRG Tychy.
W Polsce projekt jest objęty honorowym patronatem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (Finał odbędzie się w Sali Notowań) oraz Narodowego Banku Polskiego, który finansuje udział 34 zespołów z mniejszych ośrodków akademickich. Udział zespołów studenckich jest możliwy dzięki Sponsorom generalnym: Bank Millennium, Deloitte, METRO Group oraz Microsoft. Dodatkowo sponsorami indywidualnych zespołów są m.in.: Rzeczpospolita (15), Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego (20), Jobpilot (7), Personel(5), DHL Express (4), PZU S.A (4), International Paper (4), PKO Bank Polski (3), Avon Cosmetics Polska (2), PKN Orlen (2), Bank BPH, BRE Bank, Coca-Cola, Heinz, Henkel, Polkomtel, PTK Centertel.
Pierwszy etap konkursu rozpoczął się 23 maja, zespoły podjęły już pierwsze decyzje.
Pierwsza runda potrwa do 13 lipca, druga odbędzie się w terminie wrzesień – październik. Finał Krajowy zaplanowano na początek listopada w Sali Notowań. Każdy etap składa się z pięciu cykli decyzyjnych. Zwycięzca polskiej edycji będzie reprezentował nasz kraj na Finałach Światowych, które zgromadza reprezentantów z blisko 20 państw w Warszawie na wiosnę 2006 roku.
Zapraszamy do śledzenia przebiegu konkursu na stronie www.euromanager.pl
Wszystkim zespołom życzymy powodzenia!
Organizator w Polsce: BIGRAM Personnel Consulting Patroni honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski Sponsorzy: Bank Millennium, Deloitte, METRO Group, Microsoft Patroni medialni: Rzeczpospolita, Businessman Magazine, Wirtualna Polska, Personel Współpraca: Jobpilot.pl, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego