Wielka wolta Lidla w Niemczech. Co się stało?

Lidl w Niemczech wraca do korzeni hard dyskontu. Chce w ten sposób wzmocnić swoją pozycję na rynku.

A view of a sign for a Lidl supermarket in Chichester, West Sussex. Discount supermarket Lidl has revealed its sales jumped by almost a quarter over the key festive period as it said it was buoyed by shoppers switching from rivals amid budget concerns. The retailer said sales increased by 24.5 percent over the four weeks to December 25, compared with the same period in 2021. Picture date: Monday January 9, 2023. (Photo by Andrew Matthews/PA Images via Getty Images)Wielka wolta Lidla w Niemczech. Co się stało?
Źródło zdjęć: © GETTY | Andrew Matthews - PA Images

W ostatnich latach niemiecka sieć sklepów Lidl koncentrowała się na podnoszeniu jakości oferty i wizerunku. Jak podaje serwis Wiadomości Handlowe, na niemieckim rynku sieć zmienia tę strategię, aby ponownie przyjąć porzuconą wiele lat temu koncepcję hard dyskontu. Co jest powodem tej zmiany strategii i jakie konsekwencje niesie ze sobą ten zwrot?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Inflacja jednocyfrowa jeszcze w tym roku. Członek RPP: martwi nas inny odczyt

Jak czytamy w serwisie wiadomoscihandlowe.pl, analitycy z "Lebensmittel Zeitung" wskazują, że głównym powodem tej nagłej zmiany jest wzrost konkurencji na rynku. W odpowiedzi na narastającą konkurencję ze strony sieci Aldi, Lidl zdecydował się na przewartościowanie swojej strategii. Sieć Aldi zanotowała bowiem silniejszy wzrost na niemieckim rynku, stając się tym samym głównym rywalem Lidla.

Powrót do korzeni jako strategia obronna

Jako główną linię obrony przed konkurencją Lidl w Niemczech przyjął powrót do pierwotnej koncepcji, czyli hard dyskontu. Działanie to ma na celu ponowne przyciągnięcie uwagi klientów skupiających się na niższej cenie.

Obecnie sieć sklepów Lidla na niemieckim rynku przechodzi gruntowną rewizję i modyfikacje. W ramach tego procesu sklepy są "odchudzane" - ich układ wewnętrzny, który w ostatnich latach ewoluował w kierunku supermarketu premium, zostaje uproszczony.

Wymyślnie zaprojektowane alejki z winami ustępują miejsca bardziej konwencjonalnym regałom. Dział z owocami i warzywami oraz sekcja drogeryjna również zyskują bardziej ascetyczny wygląd. Działy oznaczane zostają czarno-białymi znakami, a promocje reklamowane są w sposób jak najbardziej widoczny. Zwiększono również liczbę kas samoobsługowych.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł