Wielka wolta Lidla w Niemczech. Co się stało?

Lidl w Niemczech wraca do korzeni hard dyskontu. Chce w ten sposób wzmocnić swoją pozycję na rynku.

A view of a sign for a Lidl supermarket in Chichester, West Sussex. Discount supermarket Lidl has revealed its sales jumped by almost a quarter over the key festive period as it said it was buoyed by shoppers switching from rivals amid budget concerns. The retailer said sales increased by 24.5 percent over the four weeks to December 25, compared with the same period in 2021. Picture date: Monday January 9, 2023. (Photo by Andrew Matthews/PA Images via Getty Images)Wielka wolta Lidla w Niemczech. Co się stało?
Źródło zdjęć: © GETTY | Andrew Matthews - PA Images

W ostatnich latach niemiecka sieć sklepów Lidl koncentrowała się na podnoszeniu jakości oferty i wizerunku. Jak podaje serwis Wiadomości Handlowe, na niemieckim rynku sieć zmienia tę strategię, aby ponownie przyjąć porzuconą wiele lat temu koncepcję hard dyskontu. Co jest powodem tej zmiany strategii i jakie konsekwencje niesie ze sobą ten zwrot?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Inflacja jednocyfrowa jeszcze w tym roku. Członek RPP: martwi nas inny odczyt

Jak czytamy w serwisie wiadomoscihandlowe.pl, analitycy z "Lebensmittel Zeitung" wskazują, że głównym powodem tej nagłej zmiany jest wzrost konkurencji na rynku. W odpowiedzi na narastającą konkurencję ze strony sieci Aldi, Lidl zdecydował się na przewartościowanie swojej strategii. Sieć Aldi zanotowała bowiem silniejszy wzrost na niemieckim rynku, stając się tym samym głównym rywalem Lidla.

Powrót do korzeni jako strategia obronna

Jako główną linię obrony przed konkurencją Lidl w Niemczech przyjął powrót do pierwotnej koncepcji, czyli hard dyskontu. Działanie to ma na celu ponowne przyciągnięcie uwagi klientów skupiających się na niższej cenie.

Obecnie sieć sklepów Lidla na niemieckim rynku przechodzi gruntowną rewizję i modyfikacje. W ramach tego procesu sklepy są "odchudzane" - ich układ wewnętrzny, który w ostatnich latach ewoluował w kierunku supermarketu premium, zostaje uproszczony.

Wymyślnie zaprojektowane alejki z winami ustępują miejsca bardziej konwencjonalnym regałom. Dział z owocami i warzywami oraz sekcja drogeryjna również zyskują bardziej ascetyczny wygląd. Działy oznaczane zostają czarno-białymi znakami, a promocje reklamowane są w sposób jak najbardziej widoczny. Zwiększono również liczbę kas samoobsługowych.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Oszustwo "na krowę mleczną". Przekręt na ponad 8 mln zł
Oszustwo "na krowę mleczną". Przekręt na ponad 8 mln zł
Dochód z hektara. Oto ile według GUS zarabiają rolnicy
Dochód z hektara. Oto ile według GUS zarabiają rolnicy
Mieszkańcy postawili na swoim. Całoroczny zakaz motorówek
Mieszkańcy postawili na swoim. Całoroczny zakaz motorówek
Wielka wymiana w Białymstoku. Trwa tydzień "bez mandatów"
Wielka wymiana w Białymstoku. Trwa tydzień "bez mandatów"
Łacha zagraża bezpieczeństwu. Służby ostrzegają przed kłopotami
Łacha zagraża bezpieczeństwu. Służby ostrzegają przed kłopotami
Rolnicy nie wytrzymali. Rozsypali niemieckie ziemniaki w ministerstwie
Rolnicy nie wytrzymali. Rozsypali niemieckie ziemniaki w ministerstwie
"Przestali się ukrywać". Rozbierają 100-letnią kamienicę w Gdańsku
"Przestali się ukrywać". Rozbierają 100-letnią kamienicę w Gdańsku
Mają duży dom, na ogrzewanie wydają 3 tys. zł rocznie. Oto ich metoda
Mają duży dom, na ogrzewanie wydają 3 tys. zł rocznie. Oto ich metoda
Tony zepsutej żywności jechały do Polski. Posypały się zakazy
Tony zepsutej żywności jechały do Polski. Posypały się zakazy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Wynosił drobne rzeczy z firmy. Wyszła duża kwota. Grozi mu więzienie
Wynosił drobne rzeczy z firmy. Wyszła duża kwota. Grozi mu więzienie
Ile gotówki na miesiąc kryzysu? Warto ją schować w bezpiecznym miejscu
Ile gotówki na miesiąc kryzysu? Warto ją schować w bezpiecznym miejscu