Wysokogatunkowe parówki mają wyższą cenę, ale mimo to dobrze się sprzedają
Fakt, że najchętniej wybieranym przez Polaków produktem jest parówka wynika z wygody.
12.02.2010 11:44
Zarówno w Polsce, na Wschodzie i Zachodzie Europy cenione są one z racji praktyczności w przygotowaniu na śniadanie lub szybki posiłek dla dzieci i dorosłych, jak też z przekonania o ich jakości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Ryszard Smolarek, prezes ZM Łmeat Łuków.
Na rynku spotykamy różne parówki, część z nich zawiera więcej substytutów niż mięsa. - W naszym zakładzie od ponad dwudziestu lat produkujemy parówki extra, o zawartości mięsa minimum 79 proc. Są bardzo smaczne i dobrze sprzedawane, ale tylko wśród tych, którzy mieli okazję je spróbować, więc w naszym rejonie działania i naszych sklepach firmowych oraz w sieci Kaufland. Są one jednymi z droższych na rynku, ich "wadą" jest brak takiej reklamy, jaką mają inni, bardziej aktualnie znane. Stąd też kłopoty z dostępem na rynku w zachodniej i północnej Polsce, jak też w największych sieciach handlowych - tłumaczy Ryszard Smolarek. - Dystrybutorzy deklarują objęcie ich zakupem, ale w cenach takich jak dla parówek o mniejszej o połowę zawartości mięsa. Jak wiadomo mięso kosztuje drożej niż substytuty - akcentuje.
Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl