Zagraniczna sieć szuka kupca na biznes w Polsce. Ruszyły negocjacje
Grupa Spar szuka chętnych na swój biznes w Polsce. W komunikacie poinformowała o pewnych postępach w tym zakresie, ale negocjacje mają być wciąż na wczesnym etapie. Spar ma nad Wisłą ponad 200 placówek.
Grupa Spar, południowoafrykańska firma handlowa, poinformowała o osiągnięciu postępu w procesie sprzedaży swojego biznesu w Polsce. W komunikacie prasowym wydawanym przez firmę stwierdzono, że negocjacje są wciąż na wczesnym etapie.
Dokonano znacznego postępu w procesie sprzedaży udziałów grupy w Spar Polska. Ambicją kierownictwa jest wynegocjowanie możliwie najlepszego wyniku dla wszystkich interesariuszy. Negocjacje są wciąż na wczesnym etapie i więcej informacji będzie przekazywanych w miarę postępu procesu - podkreślono w komunikacie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sprzedaje auta za miliony! "Tesli mi nie szkoda, traktuję ją jak lodówkę" - Robert Michalski #18
W komunikacie podano również, że w okresie 20 tygodni zakończonych 16 lutego 2024 r., obroty Spar w Polsce spadły o 2,9 proc. w złotych.
The Spar Group, jeden z największych południowoafrykańskich sprzedawców detalicznych, pod koniec września ogłosił decyzję o podjęciu strategicznych działań w kierunku sprzedaży biznesu w Polsce.
Spar szuka chętnych na swój polski biznes
Koncern wówczas zapewniał, że "w celu zapewnienia dalszej obecności marki SPAR w Polsce, bezpieczeństwa kontrahentów, partnerów detalicznych oraz zespołu w Polsce, jak również utrzymania obecnego polskiego biznesu Spar, grupa będzie nadal zapewniać wsparcie dla Spar Polska do czasu sfinalizowania procesu znalezienia odpowiedniego i wiarygodnego inwestora".
The SPAR Group Ltd., firma notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu w Republice Południowej Afryki, w latach 60. stała się wyłącznym franczyzodawcą SPAR w RPA.
Firma nie ogranicza się jednak tylko do RPA, działa również w pięciu innych krajach afrykańskich, a także w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii, Szwajcarii i na Sri Lance. W 2019 r. Spar Group przejęła sieć sklepów Piotr i Paweł, co było kolejnym krokiem w ekspansji firmy.