Zające, kurczaki i... mikołaje. Oto, co wciskają nam hipermarkety na Wielkanoc
O wyższości świąt
Co prawda dla handlu liczy się tylko Boże Narodzenie, jednak Polacy z roku na rok wydają coraz więcej również na Wielkanoc. A sieci handlowe liczą zyski.
Jak wynika z badań Providenta, na organizację Świąt Wielkanocnych średnio planujemy przeznaczyć 563 złote. To o 43 złote więcej niż w 2018 roku i jednocześnie o 140 zł więcej niż dwa lata temu.
Przeciętnie tegoroczna Wielkanoc będzie kosztowała średnio 563 złote. Najwięcej na Święta planują wydać rodziny z dziećmi, które na ten cel przeznaczą przeciętnie 615 złotych. Natomiast średnie wydatki osób bezdzietnych wyniosą 460 złotych.
Miejsce zamieszkania nie wpływa w istotny sposób na wysokość wielkonocnych wydatków. Takie same tendencje widoczne są zarówno w dużych aglomeracjach, jak i na obszarach wiejskich.
Co zatem kupują Polacy? Przyjrzeliśmy się wielkanocnej ofercie sklepów, w której nie zabrakło zaskakujących produktów. Niektóre - kosztowały dwa razy więcej niż ich klasyczne odpowiedniki. Przykład? Zajączek z masła wart tyle, co dwie kostki.