Zapraszali na bezpłatne badania, a na miejscu prowadzili sprzedaż. UOKiK ich ukarał
Firma Arstele dzwoniła do wybranych osób i oferowała im bezpłatny udział w badaniach. Na miejscu okazywało się, że jednak organizator prowadził tam sprzedaż. UOKiK wszczął przeciwko spółce postępowanie i nałożył karę za nieuczciwe praktyki.
29.10.2019 | aktual.: 05.05.2022 15:28
Kontrolerzy z UOKiK wskazali, że firma Arstele nie informowała klientów o tym, że na miejscu będzie prowadzona sprzedaż. Sytuacja wręcz wyglądała dokładnie odwrotnie – konsumentów przekonywano, że wszystko odbywa się bezpłatnie.
Urzędnicy nie zostawili również suchej nitki na samym sposobie informowania o akcji. Arstele kontaktowała się z wybranymi numerami, nie otrzymując na to wcześniej zgody.
Jest to niezgodne z polskimi przepisami, o czym przypomina Urząd. Do kontaktu z klientem zawsze wymagana jest jego zgoda. Co ważne, aby w ogóle firma mogła nawiązać kontakt z nami, musimy wyrazić na to chęć wcześniej – telemarketerzy złamią prawo, jeżeli poproszą nas o pozwolenie na rozmowę już po jej rozpoczęciu.
UOKiK uznał, że spółka Arstele "naruszyła zbiorowe interesy konsumentów" i nałożyła na nią karę w wysokości 36 825 złotych.
Zobacz także: Telestrada pod lupą UOKiK. Jest postępowanie
To kolejna w ostatnich miesiącach sprawa o naruszenie tego typu. Wcześniej kary otrzymały spółki Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) oraz ACS Medica ze Śremu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl