Znana marka ubrań wraca po bankructwie. Pod zmienioną nazwą
Francuska marka Camaïeu z ubraniami dla kobiet zniknęła z rynku dwa lata temu. Po bankructwie odradza się, jak feniks z popiołów, choć pod nową nazwą. Poza sklepami stacjonarnymi właściciel chce uruchomić także sprzedaż online.
26.06.2024 07:59
Sklepy Camaïeu działały także w Polsce. Zakupy można było robić w galeriach handlowych, a także przy głównych ulicach wielu dużych miast.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Camaïeu powraca. Tak chce znów skusić klientów
"Rzeczpospolita" podaje, że nowy właściciel ogłosił niedawno wskrzeszenie marki, ale pod nieco zmodyfikowaną nazwą - Be Camaïeu.
Z ustaleń francuskich mediów wynika, że w ofercie znajdą się damskie ubrania codziennie, z których wcześniej słynęła marka. Będą to głównie spodnie, sukienki, bluzki, koszulki i komplety garniturowe. Średnia cena ma wynosić około 30 euro.
Plan zakłada, że powstanie kilkanaście sklepów Be Camaïeu we Francji i Belgii. Mają zatrudniać około 50 osób. Sprzedaż wystartuje 29 sierpnia.
Tym samym Be Camaïeu stanie się drugą marką z modą damską w ramach marki Celio (słynącej z mody męskiej). 50 sklepów Celio zostanie uzupełnionych o wyroby Be Camaïeu.
Problemy finansowe i bankructwo Camaïeu
Marka Camaïeu została założona w 1984 r. Jej pozycja rosła z roku na rok i stała się jednym z najsłynniejszych towarów eksportowych Francji.
Problemy pojawiły się pod koniec ubiegłej dekady. W ich rozwiązaniu miały pomóc gruntowne zmiany - w 2020 r. Camaïeu kupiła firma z branży nieruchomości La Financière Immobilière Bordelaise.
Jednak eksperci wytykali nowemu właścicielowi, że plan odbudowy marki mieścił się na jednej stronie. Sytuację pogorszyła pandemia COVID-19 - długi wzrosły do 240 mln euro. Rozpoczęto zamykanie sklepów poza Francją, a w 2022 r. Camaïeu ogłosiła bankructwo i przeszła w stan likwidacji. Pracę straciło ponad 2,5 tys. osób.
Niedługo później nastąpił zwrot. Celio zakupiła markę w grudniu 2022 r. za 1,8 mln euro.
Polska sieć podbija Londyn
W kontekście marek modowych było ostatnio głośno również o polskiej firmie LPP. Wszystko za sprawą kontynuacji ekspansji w Europie Zachodniej.
W maju 2024 r. pojawiły się informacje, że sieć otwiera swój piąty sklep pod marką Reserved w Londynie. Będzie zlokalizowany w jednej z największej galerii handlowej w tym mieście - Westfield London.