ZUS apeluje do rodziców. Nadchodzi kluczowy termin w 800 plus
Wniosek o 800 plus na nowy okres świadczeniowy warto złożyć jeszcze w czerwcu - przekazał PAP rzecznik ZUS Paweł Żebrowski. Jeśli rodzice nie wyślą dokumentów do końca czerwca, to nie otrzymają wyrównania za ten miesiąc.
Wnioski muszą złożyć rodzice, którzy chcą otrzymywać 800 plus w nowym okresie świadczeniowym. Trwa on od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Chów klatkowy" pod Warszawą. Nie zostawiają suchej nitki na inwestycji dewelopera
Ważny termin ws. 800 plus. Zostało 10 dni
ZUS przypomina, że zostało już niewiele czasu, aby uchronić się przed utratą 800 plus za jeden miesiąc. W związku z tym apeluje do rodziców i opiekunów, żeby złożyli wnioski jeszcze w czerwcu.
Dzięki temu wypłaty można się spodziewać najpóźniej do końca sierpnia z wyrównaniem za czerwiec i lipiec - tłumaczył rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.
Jeśli przegapimy ten termin, to nie otrzymamy wyrównania za czerwiec. Prawo do świadczenia będzie przysługiwało od momentu złożenia dokumentów, czyli wniosek złożony w lipcu będzie oznaczał wypłatę świadczenia od lipca. Pieniądze powinny wpłynąć do 30 września.
W jeszcze gorszej sytuacji będą osoby, które zawnioskują o 800 plus w sierpniu. W takiej sytuacji beneficjenci otrzymają wyrównanie tylko za sierpień, a na pieniądze będą musieli poczekać do końca października.
Ze statystyk ZUS wynika, że część uprawnionych osób nie złożyła jeszcze wniosków o świadczenie.
Jak sprawdzić status wniosku o 800 plus?
Osoby, które nie są pewne, czy złożyły wniosek o 800 plus na nowy okres, mogą to sprawdzić na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. - Można tam upewnić się czy wniosek wpłynął bez względu na to jakim kanałem został złożony, czyli czy był wysyłany przez PUE, bankowość elektroniczną, Emp@tię czy aplikację mobilną mZUS - przypomniał rzecznik ZUS.
W zakładce "Rodzina 800 plus" w oknie "Szczegóły Twoich wniosków" można sprawdzić, czy wniosek wpłynął do ZUS oraz jaki jest stan obsługi tego wniosku, np. że jest w trakcje obsługi bądź świadczenie zostało przyznane.
- Jeśli klient, który nie miał dotychczas konta na PUE ZUS, a złożył wniosek o świadczenie wychowawcze przez bankowość elektroniczną bądź za pośrednictwem portalu Emp@tia, to konto na PUE zostało mu założone automatycznie, a na adres e-mailowy wskazany we wniosku o świadczenie wychowawcze przekazano dane do logowania na to konto - podkreślił Żebrowski.