ZUS apeluje do rodziców. Nadchodzi kluczowy termin w 800 plus
Wniosek o 800 plus na nowy okres świadczeniowy warto złożyć jeszcze w czerwcu - przekazał PAP rzecznik ZUS Paweł Żebrowski. Jeśli rodzice nie wyślą dokumentów do końca czerwca, to nie otrzymają wyrównania za ten miesiąc.
Wnioski muszą złożyć rodzice, którzy chcą otrzymywać 800 plus w nowym okresie świadczeniowym. Trwa on od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ile zaoszczędzisz w 2025 roku? Sonda o trendzie No Buy
Ważny termin ws. 800 plus. Zostało 10 dni
ZUS przypomina, że zostało już niewiele czasu, aby uchronić się przed utratą 800 plus za jeden miesiąc. W związku z tym apeluje do rodziców i opiekunów, żeby złożyli wnioski jeszcze w czerwcu.
Dzięki temu wypłaty można się spodziewać najpóźniej do końca sierpnia z wyrównaniem za czerwiec i lipiec - tłumaczył rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.
Jeśli przegapimy ten termin, to nie otrzymamy wyrównania za czerwiec. Prawo do świadczenia będzie przysługiwało od momentu złożenia dokumentów, czyli wniosek złożony w lipcu będzie oznaczał wypłatę świadczenia od lipca. Pieniądze powinny wpłynąć do 30 września.
W jeszcze gorszej sytuacji będą osoby, które zawnioskują o 800 plus w sierpniu. W takiej sytuacji beneficjenci otrzymają wyrównanie tylko za sierpień, a na pieniądze będą musieli poczekać do końca października.
Ze statystyk ZUS wynika, że część uprawnionych osób nie złożyła jeszcze wniosków o świadczenie.
Jak sprawdzić status wniosku o 800 plus?
Osoby, które nie są pewne, czy złożyły wniosek o 800 plus na nowy okres, mogą to sprawdzić na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. - Można tam upewnić się czy wniosek wpłynął bez względu na to jakim kanałem został złożony, czyli czy był wysyłany przez PUE, bankowość elektroniczną, Emp@tię czy aplikację mobilną mZUS - przypomniał rzecznik ZUS.
W zakładce "Rodzina 800 plus" w oknie "Szczegóły Twoich wniosków" można sprawdzić, czy wniosek wpłynął do ZUS oraz jaki jest stan obsługi tego wniosku, np. że jest w trakcje obsługi bądź świadczenie zostało przyznane.
- Jeśli klient, który nie miał dotychczas konta na PUE ZUS, a złożył wniosek o świadczenie wychowawcze przez bankowość elektroniczną bądź za pośrednictwem portalu Emp@tia, to konto na PUE zostało mu założone automatycznie, a na adres e-mailowy wskazany we wniosku o świadczenie wychowawcze przekazano dane do logowania na to konto - podkreślił Żebrowski.