Trwa ładowanie...

Związkowcy protestowali przeciwko polityce MEN-u

Związek Nauczycielstwa Polskiego chce głowy wiceministra edukacji Przemysława Krzyżanowskiego. Przedstawiciele ZNP złożyli już w Ministerstwie Edukacji Narodowej stosowny wniosek do Donalda Tuska. Związkowcy zarzucają Krzyżanowskiemu, że nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

Share
Związkowcy protestowali przeciwko polityce MEN-u
d9avaq9

Sławomir Broniarz wyjaśniał, że ZNP złożył wniosek, bo wiceminister nie robił nic w kierunku rozwiązania problemów szkół w niektórych gminach. "Sytuacja jest kuriozalna. W kilku miejscach szkoły dostają publiczne pieniądze, jednocześnie funkcjonują poza prawem, poza ustawą o systemie oświaty" - podkreślał. Broniarz i dodawał, że najgorsza sytuacja panuje w gminie Darłowo po likwidacji zespołu szkół w Dąbkach. Jak mówił, w tamtejszej placówce stosowany jest mobing, nie ma dyrektora, a szkoła funkcjonuje właściwie poza prawem. "Mimo wielokrotnych próśb, aby resort edukacji i osobiście minister Krzyżanowski zajął się tą sprawą, ministerstwo pozostawało głuche" - powiedział.

Dziś pod budynkiem MEN zgromadzili się działacze oświatowej Solidarności, by protestować przeciwko błędnej -ich zdaniem- polityce Ministerstwa Edukacji. Domagali się między innymi wzrostu nakładów na szkolnictwo czy zaprzestania likwidacji szkół publicznych. Na miejscu pojawiło się ok. 4 tysiące osób.

W proteście nie wziął udziału ZNP, gdyż, jak wyjaśniał prezes Broniarz, "nic o tym nie wiedzieli". Jak dodawał, "komuś zależało na tym, żebyśmy nie wzięli udziału w tym proteście" - dodawał. Tymczasem przewodniczący Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ Solidarność stwierdził, że ZNP był poinformowany o manifestacji, ale nie chciał wziąć w niej udziału. "Wczoraj protestowaliśmy razem, dziś spotkaliśmy się ze zdecydowaną odmową. To nas boli" - dodawał.

Mimo wzajemnych niesnasek zarówno ZNP jak i oświatowa Solidarność wezmą udział w największej, sobotniej manifestacji związkowej.

(AS)

d9avaq9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d9avaq9
d9avaq9