Zwyczaje konsumenckie. Pandemia zwiększyła zainteresowanie pakowanymi produktami

W ostatnich tygodniach statystyczny Polak częściej niż wcześniej wkładał do koszyka produkty fabrycznie pakowane. Strach przed zarażeniem sprawi, że ten trend się utrzyma.

Zwyczaje konsumenckie. Pandemia zwiększyła zainteresowanie pakowanymi produktami
Źródło zdjęć: © Pixabay
Martyna Kośka

Pandemia wpłynęła na zwyczaje klientów jak żadne inne zdarzenie w ostatnich latach. Niemal z dnia na dzień okazało się, że słusznie zrobili ci, którzy w porę zaczęli robić zapasy. Ponadto Polacy polubili gotować i piec - choć dla wielu była to nie tyle przyjemność, co po prostu obowiązek w obliczu zamkniętych restauracji. Sprzedaż drożdży dowiodła, że pieczenie chleba nam niestraszne, a ilość makaronu w polskich kuchniach plasuje nas pewnie w czołówce zestawienia miłośników włoskich inspiracji.

Ostatnie tygodnie pokazały, że klienci cenią sobie pakowane produkty – a więc, przykładowo, zamiast sera czy wędliny krojonej przez sprzedawcę, wybiorą produkt zapakowany przez producenta.

Przyszłość produktów pakowanych wydaje się niezagrożona.

Obejrzyj: Hotele otwarte od 4 maja. Branża nastawia się na niskie ceny

- Na przestrzeni najbliższych miesięcy trend związany z wzrostem popularności produktów pakowanych utrzyma się, ponieważ konsumenci będą wciąż stawiać na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i higienę. Potwierdzają to najnowsze badania Nielsena: produkty w bezpiecznych opakowaniach, czyli takich, które chronią zawartość przed zarazkami, są teraz o wiele bardziej pożądane. Z drugiej strony opakowania przyjazne dla środowiska aktualnie straciły na znaczeniu – powiedział w rozmowie z serwisem "Wiadomości Handlowe" Marek Rudek, Innovation Business Partner w Nielsen Connect.

Wygranymi całej tej nowej dla nas sytuacji są z pewnością producenci makaronów, kasz, maki i innych produktów z długą datą przydatności do spożycia. Przegranymi – producenci słodyczy, które zwyczajowo daje się w prezencie i tzw. produktów impulsywnych, które kupuje się przy okazji większych zakupów. A skoro liczbę wizyt w sklepach ograniczyliśmy, to spadła liczba okazji, przy których do koszyka trafia nieplanowany wcześniej wafelek czy guma do żucia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

koronawiruszakupyhandel

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (52)