A.pl Internet w IV kw. 2012 r. planuje osiągnąć próg rentowności
16.12. Warszawa (PAP) - Spółka A.pl Internet, zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl, planuje osiągnąć próg rentowności w IV kw. 2012 r. -...
16.12. Warszawa (PAP) - Spółka A.pl Internet, zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl, planuje osiągnąć próg rentowności w IV kw. 2012 r. - poinformował w piątek prezes spółki Radosław Celiński.
"Roczna sprzedaż warunkująca osiągnięcie rentowności w Warszawie to 5 mln zł i tu próg rentowności został już osiągnięty. W pozostałych miastach jest to około 1,5-2 mln zł. Zakładamy, że w nich próg rentowności zostanie osiągnięty w przeciągu 8-14 miesięcy od startu" - powiedział dziennikarzom Celiński.
"Na poziomie całej firmy zakładamy osiągnięcie progu rentowności w czwartym kwartale 2012 r." - dodał.
Największymi akcjonariuszami A.pl Internet są: PP Venture Private Investment Limited z 44,08 proc. udziałem, Action z 18,44 proc. i Bomi z 17,69 proc.
Action i Bomi mają dwuletni lock-up na swoje akcje począwszy od dnia 9 czerwca 2011 roku.
Umowy lock-upu przewidują jednak możliwość wcześniejszego zwolnienia akcjonariuszy ze zobowiązania, m.in. za zgodą wyrażoną przez radę nadzorczą spółki.
PP Venture Private Investment Limited nie ma lock-upu na swoje akcje.
A.pl Internet nie publikował prognoz wyników finansowych, jednak umowy lock-upu na akcje pracownicze są tak skonstruowane, że pod pewnymi warunkami, w tym osiągnięcia przez spółkę określonych rezultatów finansowych mogą oni zostać zwolnieni z zobowiązania. Wśród kilku warunków jest taki, że zostaną oni zwolnieni z lock-upu, jeśli w 2011 r. sprzedaż netto osiągnie wartość 15 mln zł, a strata netto nie będzie wyższa niż 2 mln zł. Dla 2012 r. sprzedaż ma osiągnąć 20 mln zł, a wynik netto być wyższy niż 0 zł. Dla 2013 r. ma to być odpowiednio 0,5 mln zł i 25 mln zł.
A.pl Internet pod marką A.pl prowadzi delikatesy internetowe o zasięgu krajowym. Delikatesy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, a obecnie świadczą usługi również w Trójmieście, Krakowie, Katowicach wraz z miastami wchodzącymi w skład aglomeracji katowickiej, a także w Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku, Szczecinie, Toruniu i Ostródzie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne lokalizacje.
W październiku A.pl Internet kupiła sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4 proc. akcji A.pl Internet, z tego 256.666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.(PAP)
gsu/ ana/