British Airways mimo strajku przewiozły 80 proc. pasażerów
Linie lotnicze British Airways (BA) oświadczyły w środę, że w trakcie czterodniowego strajku personelu pokładowego zdołały przewieźć ponad 80 procent pasażerów i wezwały związek zawodowy Unite, by pozwolił swym członkom głosować nad najnowszą ofertą pracodawcy.
31.03.2010 | aktual.: 31.03.2010 15:18
Obie strony deklarują zamiar wznowienia rokowań, ale żadnego terminu negocjacji jeszcze nie ustalono.
Przewieźliśmy ponad 80 proc. klientów, którzy pierwotnie zarezerwowali sobie przelot w okresie strajku. Byliśmy w stanie przenieść większość pozostałych na loty British Airways w innym terminie lub na loty innych przewoźników. Unite nie zdołał uziemić British Airways" - napisał w zamieszczonym w kilku brytyjskich dziennikach całostronicowym ogłoszeniu prezes BA Willie Walsh.
Według niego, 60 procent stewardes i stewardów nie wzięło udziału w strajku, który wcześniej w marcu poprzedziła podobna trzydniowa akcja.
BA oceniają, że ich powodowane drugim strajkiem straty wynosiły około 5,5 mln funtów dziennie, ale ogólne oszacowanie tegorocznych wyników spółki nie uległo zmianie.
W środę utrzymywały się jeszcze pewne zakłócenia planu lotów BA, a ponad 30 rejsów z londyńskiego portu lotniczego Heathrow zostało odwołanych.
Unite, który reprezentuje około 90 procent 12-tysięcznego personelu kabinowego British Airways, zagroził zorganizowaniem po świętach wielkanocnych trzeciego strajku, jeśli nie będzie postępu w rozwiązywaniu sporu wokół zmiany warunków pracy.