"Dzień singla", czyli chińska odpowiedź na "czarny piątek". Polacy mogą liczyć na zniżki przekraczające 50 proc.

"Dzień singla" to międzynarodowe "święto" tanich zakupów w internecie, wymyślone przez Chińczyków. Coraz chętniej biorą w nim udział Polacy, bo chińskie sklepy internetowe mają już nad Wisłą miliony klientów.

"Dzień singla", czyli chińska odpowiedź na "czarny piątek". Polacy mogą liczyć na zniżki przekraczające 50 proc.
Źródło zdjęć: © aliexpress | screen
Patryk Skrzat

"Dzień singla" przypada co roku 11 listopada, czyli w dniu miesiąca, którego data składa się z samych jedynek. Podczas 24-godzinnych wyprzedaży w chińskich sklepach internetowych zniżki przekraczają nawet 50 proc. Przypomina to amerykański "czarny piątek", kiedy to sieci handlowe na jeden dzień obniżają ceny swoich poduktów - nierzadko bardzo zdecydowanie.

Zakupowa akcja w "dniu singla" została po raz pierwszy zorganizowana w 2009 r. przez chińskiego giganta sprzedaży internetowej - grupę Alibaba. Wartość transakcji tylko 11 listopada osiąga każdego roku rekordowe wyniki. W ubiegłym roku była to suma 17,8 miliarda dolarów, a rekord z 2015 r. (14,3 mld USD) został pobity już po kilkunastu godzinach.

Jack Ma, założyciel Alibaba Group, zapowiada, że i w tym roku padną kolejne rekordy. Chiński gigant zachęca do zakupów nie tylko atrakcyjnymi zniżkami, ale także poprzez szeroko zakrojoną akcję marketingową, zorganizowane z rozmachem telewizyjne show oraz gry dla użytkowników portalu.

Polacy zwracają się w stronę Chin

Coraz chętniej z chińskich portali korzystają również Polacy, którzy mogą się w tym roku wydatnie przyczynić do pobicia rekordu. Alibaba chwali się, że według badań przeprowadzonych na zlecenie PayU w październiku 2017 r., 62 proc. polskich e-konsumentów zapytanych o znajomość wybranych sklepów i serwisów internetowych, deklaruje że zna chińską platformę AliExpress.

Przedstawiciele serwisu podkreślają, że stale walczą o polskich klientów. Od roku działa polskojęzyczna wersja strony, a dzięki nawiązaniu współpracy AliExpress z PayU, klienci z Polski mogą zapłacić za swoje zakupy BLIKiem oraz szybkimi przelewami internetowymi.

Zobacz także: Skaner w toalecie. "Rewolucyjny pomysł" chińskich władz

– Bariery w e-handlu, które miały miejsce jeszcze kilka lat temu, dziś są skutecznie eliminowane. AliExpress to platforma ciesząca się dużą popularnością w naszym kraju. Każdego miesiąca odwiedza ją kilka milionów Polaków. Mamy nadzieję, że w tym roku polscy e-konsumenci jeszcze chętniej skorzystają ze zniżek oferowanych podczas festiwalu zakupów 11 listopada. Dzięki wprowadzonym przez PayU metodom płatności mają pewność, że transakcje na zagranicznej platformie przebiegną tak samo szybko i bezpiecznie, jak w dobrze im znanych polskich sklepach internetowych – mówi Joanna Pieńkowska Olczak, Country Manager PayU w Polsce.

Dla nowych użytkowników AliExpress przygotował z okazji "dnia singla" kupony rabatowe.

Obraz
© PayU | mat.prasowe
Obraz
© PayU | mat. prasowe
Obraz
© PayU | mat. prasowe

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (6)