Gino Rossi chce pozyskać z emisji 15‑20 mln zł brutto, środki przeznaczy m.in. na restrukturyzację
26.06. Warszawa (PAP) - Gino Rossi zakłada, że wartość wpływów brutto z emisji akcji serii H z prawem poboru wyniesie 15-20 mln zł, a środki będą przeznaczone na kapitał obrotowy i...
26.06.2012 | aktual.: 26.06.2012 13:38
26.06. Warszawa (PAP) - Gino Rossi zakłada, że wartość wpływów brutto z emisji akcji serii H z prawem poboru wyniesie 15-20 mln zł, a środki będą przeznaczone na kapitał obrotowy i restrukturyzację zadłużenia - podała spółka w prospekcie emisyjnym. Zapisy na akcje będą przyjmowane od 3 do 13 lipca.
Przedmiotem oferty publicznej jest 15.918.443 akcji serii H, które będą zaoferowane akcjonariuszom, którym służy prawo poboru.
Spółka zakłada, że po przeprowadzeniu oferty i przy założeniu, że wszystkie akcje serii H zostaną subskrybowane, istniejące akcje stanowić będą 66,67 proc. wszystkich akcji spółki.
Do 27 czerwca opublikowana ma być cena emisyjna. Dniem prawa poboru będzie 2 lipca. Zapisy na akcje oferowane w wykonaniu prawa poboru i zapisy dodatkowe będą przyjmowane od 3 do 13 lipca. 24 lipca ma nastąpić przydział akcji, a od 25 do 27 lipca będą przyjmowane zapisy na akcje nieobjęte w wykonaniu prawa poboru i w ramach zapisów dodatkowych.
Z emisji akcji serii H Gino Rossi planuje pozyskać od 15 do 20 mln zł brutto. Spółka podała w prospekcie, że nadrzędnym celem emisji jest pozyskanie środków na kapitał obrotowy.
"Zarząd oświadcza, że grupa nie posiada wystarczającego kapitału obrotowego do zaspokojenia bieżących potrzeb i prowadzenia działalności w okresie co najmniej 12 miesięcy. Zarząd przewiduje wyczerpanie się kapitału obrotowego w okresie jego największego zapotrzebowania, tj. w okresie lipiec/sierpień 2012 roku w związku z planowanymi zakupami kolekcji jesienno-zimowej 2012/2013. Prognozowana wartość deficytu to ok. 6 mln zł. Zarząd planuje pokryć prognozowany deficyt z wpływów pozyskanych z emisji akcji serii H" - napisano w prospekcie.
Spółka podała, że celem emisji jest także restrukturyzacja zadłużenia grupy, na co spółka planuje przeznaczyć 9-13 mln zł.
Zgodnie z porozumieniem zawartym z obecnymi kredytodawcami: Alior Bank, DnB Nord NORD Polska, Pekao, ING Bank Śląski Gino Rossi zobowiązało się do dokonania spłaty zadłużenia do 31 sierpnia 2012 roku w kwocie będącej różnicą pomiędzy wysokością środków pozyskanych z emisji akcji serii H a kwotą 6 mln zł z zastrzeżeniem, że kwota spłaty zadłużenia nie będzie mniejsza niż 7 mln zł. Gdy suma uzyskana z emisji będzie wyższa niż 18 mln zł, to spółka dokona spłaty zadłużenia wysokości 12 mln zł i 50 proc. nadwyżki ponad kwotę 18 mln zł.
Jeśli spółka pozyska z emisji ponad 18 mln zł, połowę nadwyżki ponad tę kwotę wyda na inwestycje w aktywa trwałe i wartości niematerialne dotyczące głównie otwarć nowych salonów.
Do końca 2012 roku Grupa planuje otwarcie pięciu nowych salonów franczyzowych Gino Rossi - trzech w Polsce i dwóch zagranicznych. Dodatkowo grupa prowadzi modernizacje czterech dotychczasowych salonów. W 2012 roku zostały otwarte dwa nowe salony własne Simple - w Krakowie i Warszawie. Ponadto planowane jest otwarcie czterech salonów franczyzowych - dwóch w Polsce i dwóch zagranicznych w Rosji.
Strategia grupy na rok 2012 obejmuje działania, które mają na celu wzrost przychodów oraz poprawę rentowności sprzedaży. Spółka planuje m.in. optymalizację asortymentu, nowe otwarcia i modernizację starych salonów, rozwój sprzedaży eksportowej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, uruchomienie sklepów internetowych obu marek. Gino Rossi zamierza też zoptymalizować koszty.
Prognoza Gino Rossi zakłada wypracowanie w 2012 roku 4,8 mln zł zysku netto, 10,3 mln zł EBIT, 16 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 207 mln zł. W 2011 roku spółka miała 8,4 mln zł straty netto, 1 mln zł straty EBIT, 4,9 mln zł zysku EBITDA i 186 mln zł przychodów.
Obecnie grupa prowadzi sprzedaż w 88 salonach firmowych Gino Rossi w kraju i za granicą. 66 salonów zlokalizowanych jest w głównych miastach Polski, z czego 55 to salony należące do grupy, a pozostałych 11 działa na zasadzie franczyzy. Zagraniczna sieć sprzedaży Gino Rossi to łącznie 7 salonów należących do Grupy (5 w Niemczech, 1 na Litwie i 1 w Czechach) oraz 15 salonów partnerskich (6 w Rosji, 4 na Litwie, 2 na Ukrainie, 2 w Gruzji i 1 na Węgrzech).
Sieć sprzedaży detalicznej produktów marki Simple obejmuje łącznie 51 salonów firmowych. 48 salonów zlokalizowanych jest w Polsce (41 salonów własnych, 7 salonów franczyzowych), a 3 za granicą (2 salony w Niemczech, jeden na Litwie).
Grupa prowadzi też sprzedaż hurtową do 132 sklepów multibrandowych w Polsce oraz 55 za granicą. (PAP)
pel/ jtt/