Trwa ładowanie...
d33q1e1

Grupa Kęty zwiększyła zysk netto rdr w I kw. o 26 proc., do 18,8 mln zł (opis)

...

d33q1e1
d33q1e1

20.04. Warszawa (PAP) - Grupa Kęty zwiększyła swój zysk netto rok do roku w pierwszym kwartale o 26 proc., do 18,8 mln zł - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.

Zysk operacyjny Grupy Kęty wzrósł w pierwszych trzech miesiącach tego roku o 44 proc., do 26,2 mln zł. Wynik ten wzrósł głównie dzięki wyższemu poziomowi sprzedaży oraz poprawie marż w części segmentów - podała spółka.

Działalność finansowa spółki w pierwszym kwartale zamknęła się ujemnym wynikiem w kwocie 2,9 mln zł, na co w większości miały wpływ odsetki od kredytów. Ich wartość po trzech miesiącach wyniosła 2,9 mln zł.

Skonsolidowane przychody zwiększyły się w pierwszym kwartale o 30 proc. i wyniosły 326 mln zł.

d33q1e1

Pod koniec marca Grupa Kęty podała już szacunkowe dane z pierwszy kwartał, ale były one niższe od podanych obecnie.

Grupa Kęty spodziewała się wtedy, że skonsolidowany zysk netto firmy w pierwszym kwartale wyniósł około 15-17 mln zł, zysk operacyjny ok. 22-24 mln zł, a przychody 300-310 mln zł.

W komentarzu do wyników zarząd Grupy Kęty podał, że większość segmentów działających w ramach grupy odnotowała w pierwszym kwartale znaczny wzrost przychodów spowodowany większym wolumenem sprzedaży oraz wyższymi cenami produktów, dostosowywanymi do systematycznie rosnących cen surowców. Najwyższą dynamikę, zbliżoną do 100 proc. osiągnął segment usług budowlanych, który w I kwartale kontynuował realizację Sky Tower. Przychody tylko z tego tytułu dały segmentowi w I kwartale ok. 9 mln zł dodatkowej sprzedaży.

Segment wyrobów wyciskanych zwiększył sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach o prawie 40 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Ten wynik to m.in. efekt ponad 50 proc. wzrostu sprzedaży na rynkach zagranicznych. Pozostałe segmenty odnotowały dynamikę rzędu 10-25 proc

d33q1e1

"Wszystkie segmenty grupy kapitałowej odnotowały rosnący poziom popytu na swoje produkty. Oprócz sprzedaży w kraju bardzo istotnym z punktu widzenia osiągniętych wyników jest fakt rosnącego zainteresowania ofertą produktową spółek grupy kapitałowej za granicą. Szczególnie było to widoczne na rynkach: niemieckim, brytyjskim, ukraińskim, węgierskim, czeskim i słowackim oraz rumuńskim gdzie osiągane dynamiki sprzedaSy w przypadku niektórych segmentów sięgały ponad 40 proc." - napisano w komentarzu do wyników.

"Zarząd spółki spodziewa się, iż w II kwartale 2011 roku popyt na produkty segmentów będzie porównywalny lub lepszy od zanotowanego w analogicznym okresie 2010 roku" - dodano. (PAP)

pr/

d33q1e1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d33q1e1