Informacje o 500 Plus w wydziałach urzędów wojewódzkich
Działanie infolinii uruchomionej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na czas wdrożenia Programu "Rodzina 500+" zostało zakończone - informuje resort.
Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące programu nadal będzie można wyjaśniać telefonicznie w Wydziale Polityki Społecznej danego Urzędu Wojewódzkiego w godzinach pracy Urzędu.
22.07.2016 14:40
Działanie infolinii uruchomionej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na czas wdrożenia Programu "Rodzina 500+" zostało zakończone - informuje resort.
Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące programu nadal będzie można wyjaśniać telefonicznie w Wydziale Polityki Społecznej danego Urzędu Wojewódzkiego w godzinach pracy Urzędu.
Infolinia działała od 1 marca. Udzielonych zostało kilkanaście tysięcy porad i informacji związanych z uzyskiwaniem uprawnień do świadczenia wychowawczego w ramach Programu "Rodzina 500+" oraz procedurą jego otrzymywania.
Resort przypomina, że informacje na temat programu znajdują się na stronach internetowych ministerstwa i w przewodniku po programie w serwisie Obywatel.gov.pl.
Program "Rodzina 500 Plus" ruszył 1 kwietnia. Przewiduje, że pół tysiąca złotych miesięcznie przysługuje na każde drugie i kolejne dziecko w rodzinie, do ukończenia przez nie 18 roku życia, bez żadnych dodatkowych warunków.
Świadczenie na pierwsze dziecko otrzymują natomiast te rodziny, w których dochód na głowę nie przekracza 800 złotych netto lub 1200 złotych netto - jeśli w rodzinie wychowywane jest dziecko niepełnosprawne.
Po trzech miesiącach od startu programu rodzice i opiekunowie złożyli ponad 2 miliony 600 tysięcy wniosków a do rodzin trafiło blisko 5 miliardów złotych.
Według szacunków resortu rodziny i pracy uprawnionych do uzyskania świadczenia jet 3 miliony 700 tysięcy dzieci. W tym roku rząd przeznaczył na ten cel 17 miliardów złotych.