Klienci kolejnego dużego banku na celowniku. Uwaga na internetowych oszustów
Złodzieje podrobili stronę internetową, służącą do logowania się do bankowości elektronicznej Banku Millennium i próbują w ten sposób wykraść nasze pieniądze - alarmują specjaliści Komisji Nadzoru Finansowego. To kolejny duży bank, działający w Polsce, którego klienci muszą mieć się na baczności.
"Uwaga! Cyberprzestępcy przygotowali fałszywe strony podszywające się pod Bank Millennium, wyłudzające poświadczenia logowania do bankowości elektronicznej. Pamiętajcie, aby zawsze dokładnie weryfikować adres strony, na której się znajdujecie!" - ostrzegają w środę specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa KNF.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
I zamieszczają zrzuty ekranów, przedstawiające fałszywą stronę logowanie. Jej adres zawiera błąd w nazwie banku, a także różni się domeną - zamiast standardowego ".pl" tutaj mamy ".online". Jeżeli trafimy na taką stronę, powinniśmy ją natychmiast zamknąć i pod żadnym pozorem nie wprowadzać na niej swoich danych.
Klienci innych banków też powinni być ostrożni
Bank Millennium jest kolejną instytucją finansową działającą w Polsce, pod którą podszywają się oszuści. Pod koniec sierpnia złodzieje podrabiali komunikaty bankowości internetowej Inteligo - serwisu prowadzonego przez PKO BP. W fałszywych wiadomościach pojawiała się informacja o rzekomym "zagrożeniu blokadą konta bankowego z powodu odnotowania podejrzanej aktywności".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wakacje kredytowe podsycą inflację? Wiceminister: to nie jest dosypywanie pieniądza, który nie pracuje na rynku
Potencjalna ofiara zachęcana jest do kliknięcia w zawarty w treści link, który przekierowuje na wzorowaną na serwisie Inteligo, podrobioną złośliwą stronę internetową z panelem logowania. "Jeśli klient banku wpisze w niej swoje dane uwierzytelniające, grozi mu pełna utrata środków finansowych z konta" - przestrzegają eksperci. Dlatego nie należy klikać w żadne tego typu przesyłane nam linki.
Nieco wcześniej eksperci Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej ostrzegali przed takim samym przekrętem, który jest stosowany wobec klientów banku Santander. W lipcu natomiast ostrzeżenie dostali użytkownicy Banku Pekao SA. Wcześniej takie same oszustwa były wymierzone w klientów innych banków, takich jak Millennium czy Credit Agricole.
Coraz więcej przekrętów
W opublikowanym w sierpniu raporcie pt. "Cyberbezpieczeństwo i przeciwdziałanie dezinformacji" eksperci NASK zwracają też uwagę na wzrost liczby wiadomości mailowych działających na zasadzie szantażu. Jak wskazują, przypadkowi odbiorcy otrzymują informację, jakoby nadawca wiadomości zainstalował na ich komputerze złośliwe oprogramowanie szpiegujące i uzyskał kontrolę nad urządzeniem.