Klienci kolejnego dużego banku na celowniku. Uwaga na internetowych oszustów

Złodzieje podrobili stronę internetową, służącą do logowania się do bankowości elektronicznej Banku Millennium i próbują w ten sposób wykraść nasze pieniądze - alarmują specjaliści Komisji Nadzoru Finansowego. To kolejny duży bank, działający w Polsce, którego klienci muszą mieć się na baczności.

Oszuści podszywają się pod Bank Millennium. Klienci bankowości elektronicznej muszą dokładnie sprawdzać adres
Oszuści podszywają się pod Bank Millennium. Klienci bankowości elektronicznej muszą dokładnie sprawdzać adres
Źródło zdjęć: © Money.pl, Twitter | CSIRT KNF, Rafał Parczewski
oprac. TOS

"Uwaga! Cyberprzestępcy przygotowali fałszywe strony podszywające się pod Bank Millennium, wyłudzające poświadczenia logowania do bankowości elektronicznej. Pamiętajcie, aby zawsze dokładnie weryfikować adres strony, na której się znajdujecie!" - ostrzegają w środę specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa KNF.

I zamieszczają zrzuty ekranów, przedstawiające fałszywą stronę logowanie. Jej adres zawiera błąd w nazwie banku, a także różni się domeną - zamiast standardowego ".pl" tutaj mamy ".online". Jeżeli trafimy na taką stronę, powinniśmy ją natychmiast zamknąć i pod żadnym pozorem nie wprowadzać na niej swoich danych.

Klienci innych banków też powinni być ostrożni

Bank Millennium jest kolejną instytucją finansową działającą w Polsce, pod którą podszywają się oszuści. Pod koniec sierpnia złodzieje podrabiali komunikaty bankowości internetowej Inteligo - serwisu prowadzonego przez PKO BP. W fałszywych wiadomościach pojawiała się informacja o rzekomym "zagrożeniu blokadą konta bankowego z powodu odnotowania podejrzanej aktywności".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wakacje kredytowe podsycą inflację? Wiceminister: to nie jest dosypywanie pieniądza, który nie pracuje na rynku

Potencjalna ofiara zachęcana jest do kliknięcia w zawarty w treści link, który przekierowuje na wzorowaną na serwisie Inteligo, podrobioną złośliwą stronę internetową z panelem logowania. "Jeśli klient banku wpisze w niej swoje dane uwierzytelniające, grozi mu pełna utrata środków finansowych z konta" - przestrzegają eksperci. Dlatego nie należy klikać w żadne tego typu przesyłane nam linki.

Coraz więcej przekrętów

W opublikowanym w sierpniu raporcie pt. "Cyberbezpieczeństwo i przeciwdziałanie dezinformacji" eksperci NASK zwracają też uwagę na wzrost liczby wiadomości mailowych działających na zasadzie szantażu. Jak wskazują, przypadkowi odbiorcy otrzymują informację, jakoby nadawca wiadomości zainstalował na ich komputerze złośliwe oprogramowanie szpiegujące i uzyskał kontrolę nad urządzeniem.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (31)