Koronawirus. Polacy w internecie wyszukują informacji o papierze toaletowym i końcu świata
Pandemia koronawirusa zachęciła Polaków do poszukiwania informacji o podstawowych produkcjach. Przeglądarki internetowe odnotowują najwięcej wyszukiwań związanych m.in. z papierem toaletowym - wynika z analizy agencji Clue PR oraz DevaGroup.
19.03.2020 | aktual.: 04.05.2022 20:49
Z analizy wynika, że najczęściej wyszukiwanym produktem są konserwy oraz papier toaletowy. Wyszukiwania tego drugiego w dniach 8-14 marca wzrosły o 380 proc. w porównaniu z okresem 1-7 marca. To pokłosie wykupywania papieru na pniu. Po decyzji o zamknięciu szkół i przedszkoli Polacy wprost "szturmowali" sklepy w poszukiwaniu m.in. rolek. Redaktor WP Finanse wyjaśnił, dlaczego takie zainteresowanie wzbudził w nas akurat ten produkt.
Oprócz papieru, chętnie szukamy także informacji o wszelkiego rodzaju maseczkach. Przez cały rok 2019 suma zapytań miesięcznie wahała się w granicach ok. 100 tys. Tylko w lutym 2020 roku suma wyniosła prawie 940 tys.
Tak samo prezentują się wyniki środków dezynfekcyjnych. W zeszłym roku notowano średnio 20 tys. zapytań miesięcznie, a w lutym - 360 tys.
Pandemia koronawirusa zaczyna także kojarzyć się nam z widmem końca świata. W mijającym tygodniu eksperci zarejestrowali wzrost o 280 proc. wyszukiwań tego hasła.
Zobacz także
- Wyszukiwanie słów takich jak "koniec świata" czy "apokalipsa", jak również szukanie produktów pozwalających przetrwać trudne czasy odzwierciedla nastroje społeczne, jakie zaczynają panować w obliczu epidemii. Z jednej strony szykujemy się na najgorsze, z drugiej szukamy wskazówek i próbujemy z nich wyciągnąć wnioski na przyszłość - tłumaczy Alicja Wysocka-Świtała, partnerka zarządzająca Clue PR, cytowana w komunikacie.
Spadek natomiast odnotowały takie hasła jak: "randka", "kino", czy "last minute". Rząd bowiem w minionym tygodniu podjął decyzję o zamknięciu placówek kulturowych, a do Polaków zaapelował o pozostanie w domu. Dlatego właśnie zwiększoną popularność odnotowały hasła związane z rozrywką w czterech ścianach
- Spadają wyszukiwania sieciowych randek i romansów, podczas gdy użytkownicy masowo szukają gier i opcji kina domowego. Powierzchowne interakcje sieciowe zostały zastąpione aktywnościami, które możemy robić razem, w ten sposób umacniamy więzi - wskazuje Karol Świtała, partner zarządzający Clue PR.
Na potwierdzenie tych słów przytoczone są statystyki. W ostatnich tygodniach Polacy wpisywali ok. 4,5 mln razy kombinację słów Netflix, HBO i Prime. Dla przykładu: w październiku 2019 roku wynik ten wynosił 3 mln razy.
Nowością dla polskich użytkowników internetu okazuje się też hasło "praca zdalna", które odnotowało wzrost o 410 proc. tydzień do tygodnia.
Wnioski z wyszukiwań polskich internautów zebrał dział Market Insight agencji Clue PR oraz DevaGroup.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl