Koronawirus. Polacy w internecie wyszukują informacji o papierze toaletowym i końcu świata

Pandemia koronawirusa zachęciła Polaków do poszukiwania informacji o podstawowych produkcjach. Przeglądarki internetowe odnotowują najwięcej wyszukiwań związanych m.in. z papierem toaletowym - wynika z analizy agencji Clue PR oraz DevaGroup.

Papier toaletowy rozgrzewa do czerwoności użytkowników internetu.
Źródło zdjęć: © iStock.com
oprac.  KRO

Z analizy wynika, że najczęściej wyszukiwanym produktem są konserwy oraz papier toaletowy. Wyszukiwania tego drugiego w dniach 8-14 marca wzrosły o 380 proc. w porównaniu z okresem 1-7 marca. To pokłosie wykupywania papieru na pniu. Po decyzji o zamknięciu szkół i przedszkoli Polacy wprost "szturmowali" sklepy w poszukiwaniu m.in. rolek. Redaktor WP Finanse wyjaśnił, dlaczego takie zainteresowanie wzbudził w nas akurat ten produkt.

Oprócz papieru, chętnie szukamy także informacji o wszelkiego rodzaju maseczkach. Przez cały rok 2019 suma zapytań miesięcznie wahała się w granicach ok. 100 tys. Tylko w lutym 2020 roku suma wyniosła prawie 940 tys.

Tak samo prezentują się wyniki środków dezynfekcyjnych. W zeszłym roku notowano średnio 20 tys. zapytań miesięcznie, a w lutym - 360 tys.

Zobacz też: Koronawirus. Pomoc dla firm. Dlaczego przesunięcia, a nie umorzenia? "I tak dystrybuujemy pieniądze"

Pandemia koronawirusa zaczyna także kojarzyć się nam z widmem końca świata. W mijającym tygodniu eksperci zarejestrowali wzrost o 280 proc. wyszukiwań tego hasła.

- Wyszukiwanie słów takich jak "koniec świata" czy "apokalipsa", jak również szukanie produktów pozwalających przetrwać trudne czasy odzwierciedla nastroje społeczne, jakie zaczynają panować w obliczu epidemii. Z jednej strony szykujemy się na najgorsze, z drugiej szukamy wskazówek i próbujemy z nich wyciągnąć wnioski na przyszłość - tłumaczy Alicja Wysocka-Świtała, partnerka zarządzająca Clue PR, cytowana w komunikacie.

Spadek natomiast odnotowały takie hasła jak: "randka", "kino", czy "last minute". Rząd bowiem w minionym tygodniu podjął decyzję o zamknięciu placówek kulturowych, a do Polaków zaapelował o pozostanie w domu. Dlatego właśnie zwiększoną popularność odnotowały hasła związane z rozrywką w czterech ścianach

- Spadają wyszukiwania sieciowych randek i romansów, podczas gdy użytkownicy masowo szukają gier i opcji kina domowego. Powierzchowne interakcje sieciowe zostały zastąpione aktywnościami, które możemy robić razem, w ten sposób umacniamy więzi - wskazuje Karol Świtała, partner zarządzający Clue PR.

Na potwierdzenie tych słów przytoczone są statystyki. W ostatnich tygodniach Polacy wpisywali ok. 4,5 mln razy kombinację słów Netflix, HBO i Prime. Dla przykładu: w październiku 2019 roku wynik ten wynosił 3 mln razy.

Nowością dla polskich użytkowników internetu okazuje się też hasło "praca zdalna", które odnotowało wzrost o 410 proc. tydzień do tygodnia.

Wnioski z wyszukiwań polskich internautów zebrał dział Market Insight agencji Clue PR oraz DevaGroup.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord