Trwa ładowanie...

Koronawirus w Polsce. Sklepy próbują chronić swoich pracowników

Do lateksowych rękawiczek u sprzedawców zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Jednak niektóre sklepy starają się wspierać także swoich pracowników poprzez m.in. obudowanie kas, czyszczenie wózków, czy prowadzenie sprzedaży wyłącznie za sprawą "okienka".

Koronawirus w Polsce. Sklepy próbują chronić swoich pracownikówŹródło: 123RF
dldyl4v
dldyl4v

Pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem na terenie Polski odnotowano 4 marca. Od tamtego czasu sytuacja w kraju zmieniła się dynamicznie - w ubiegłym tygodniu rząd zdecydował się m.in. na zamknięcie placówek edukacyjnych i kulturowych oraz galerii handlowych choć jednocześnie sklepy wielkopowierzchniowe pozostały otwarte.

Dlatego też pojawił się problem ochrony zdrowia pracowników, którzy mają stały kontakt z klientami. Szczególnie że kwestia ograniczenia liczby osób przebywających jednocześnie w sklepie nie została rozstrzygnięta.

Już przed kilkoma dniami kasjerzy zostali wyposażeni w lateksowe rękawiczki, które mają ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa w miejscach handlowych. Większość udostępniła im także płyny antybakteryjne. Jednak niektóre sieci poszły krok dalej. Po portalach społecznościowych krążą zdjęcia lokali, które zabudowały kasy i tym samym oddzieliły pracownika od klientów. Przykładem takiego działania jest warszawski E. Leclerc.

Natomiast Naczelna Izba Aptekarska kilka dni temu wystosowała specjalną rekomendację. Apteki, przy wydawaniu lekarstw, powinny korzystać z okienek do sprzedaży nocnej lub ze specjalnie wyznaczonych stref. Wszystko po to, by zmniejszyć ryzyko zakażenia koronawirusem przez aptekarzy.

Zobacz też: Koronawirus. Na półkach zabraknie towarów? "Konsumenci zachowują się nerwowo"

Obawy wzbudził też kontakt ze sklepowymi wózkami. Dziennikarz WP Finanse zapytał sklepy, czy je myją. Odpowiedziała m.in. Biedronka, która poszła krok dalej i pokazała, jak to robi. Sieć deklaruje, że za ich czyszczenie odpowiadają specjalistyczne firmy dezynfekujące wózki w specjalnie do tego wyznaczonych strefach.

Lidl i Netto z kolei zdecydowały się na zmiany w zabezpieczeniach dostaw. Obie sieci deklarują, że są w stałym kontakcie z dostawcami. Lidl zachęca swoich klientów do płatności bezgotówkowych. Natomiast Netto zmienia zasady naliczania premii frekwencyjnej. Od teraz każdy jej pracownik, który pójdzie na chorobowe, nie będzie musiał się martwić zmniejszeniem wysokości premii.

dldyl4v

Aldi natomiast zwiększyło środki bezpieczeństwa sanitarnego. Dla klientów udostępniło jednorazowe rękawiczki już nie tylko przy pieczywie, ale także przy owocach i warzywach. Kaufland zrezygnował z możliwości degustacji. Przekazał również instrukcje pracownikom, na wypadek różnych scenariuszy.

Polomarket natomiast wprowadził tzw. strefy bezpieczeństwa, czyli strefę wydzieloną z użytkowania taśmą. Ma ona zapewnić, że odległość klienta od kasjera, a także klienta od innego klienta, wyniesie co najmniej 1-1,5 m. Nabywca nie może się zatrzymywać w wyznaczonej strefie. Sieć wprowadziła także specjalne przegrody z tworzywa sztucznego, które mają dodatkowo chronić osoby siedzące za kasą.

Zmiany nastąpiły także w Żabce. Sieć m.in. umożliwiła pracę zdalną pracownikom, którzy nie mieli z kim zostawić dzieci, a także ograniczyła spotkania wewnętrzne oraz zamknęła kantynę zlokalizowaną w centrali.

dldyl4v

Z informacji podanych przez Ministerstwo Zdrowia wynika, że do wtorkowego poranka na terenie Polski odnotowano 205 przypadków zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2. W wyniku choroby COVID-19 pięć osób zmarło. Z danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że 13 osób całkowicie wyzdrowiało.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

dldyl4v
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dldyl4v

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj