Kto chce pracować jako nauczyciel? Są tacy!

Elektroniczny dziennik, tablice interaktywne, zagraniczne wymiany uczniów to tylko niektóre rzeczy, które nadają nowe oblicze polskiej szkole.

Kto chce pracować jako nauczyciel? Są tacy!

14.10.2010 | aktual.: 14.10.2010 16:36

Obraz

Elektroniczny dziennik, tablice interaktywne, zagraniczne wymiany uczniów to tylko niektóre rzeczy, które nadają nowe oblicze polskiej szkole. To wszystko odpowiada zmieniającym się potrzebom kolejnych młodych pokoleń.

Jest to również wyzwanie dla nauczycieli, którzy muszą dostosować się do zmieniających się warunków. Ważne jest również pojawienie się coraz większych możliwości znalezienia dodatkowej pracy.

Z danych wynika, że zwiększa się zainteresowanie zawodem nauczyciela. W III kw. b.r. na stanowisko nauczyciela lub lektora wysłano średnio 7,31 CV na jedno miejsce. Natomiast w poprzednim kwartale ten odsetek wynosił 6,76 aplikacji przesłanych na jedno ogłoszenie. Wzrost ilości wysyłanych CV pokazuje również zestawienie danych rocznych. W 2009 roku w II kw. kandydaci na nauczycieli lub lektorów przesyłali średnio 5,45 CV na jedno ogłoszenie, a w III kw. 5,31 aplikacji.

- Wzrost zainteresowania zawodem nauczyciela wiąże się nie tylko z nauczaniem w państwowych placówkach, ale również z możliwością uzyskania dodatkowych dochodów dzięki udzielaniu korepetycji lub pracy na w szkołach prywatnych – mówi Justyna Kostrzewska z serwisu szybkopraca. Możliwości znalezienia dodatkowej pracy jest bardzo dużo – można pracować popołudniami lub w weekendy. Jednak największe zapotrzebowanie istnieje na zajęcia związane z nauczaniem języków obcych i przedmiotów maturalnych.

Jednak nie są to jedyne atuty pracy nauczyciela. Jak twierdzi Żaneta Piotrowska, nauczycielka języka angielskiego, zaangażowany pedagog zawsze ma możliwości rozwoju. - Nauczanie to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także postaw życiowych. Szkoła jest dla uczniów drugim domem, tu kształtuje się ich osobowość – mówi Żaneta Piotrowska. Według niej ten zawód wymaga umiejętności dostosowania się do zmieniających się warunków. Kolejne roczniki dzieci i młodzieży inaczej patrzą na świat. Dlatego do szkół wprowadzane są takie udogodnienia jak elektroniczny dziennik czy tablice interaktywne.

Żaneta Piotrowska uważa również, że ten zawód to przede wszystkim ogromna satysfakcja, a także zabawa. Największym wyzwaniem jest prowadzenie dodatkowych zajęć. - Organizuję w szkole wymianę polsko-niemiecką. Prowadzę też koło zainteresowań, gdzie dzielę się swoją wiedzą na temat kultury anglosaskiej – opowiada.

Z kolei Anna Bajda – polonistka z XVII Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Czackiego w Warszawie – postrzega swój zawód przede wszystkim jako wyzwanie i wymagającą pracę.

- Nauczanie wymaga niezależności i samodzielności – mówi nauczycielka. To, w jaki sposób przeprowadzone są zajęcia, zależy wyłącznie od pomysłu pedagoga. Dobór metod i materiałów to bardzo kreatywne zadanie. - Uczniowie mogą być partnerami, bardzo często spotykam się z ich oryginalnym spojrzeniem na różne kwestie, od młodych ludzi można się wiele nauczyć – dodaje Anna Bajda. - Najważniejsze jest jednak obcowanie z innymi ludźmi i doskonalenie umiejętności budowania odpowiednich relacji z tak wymagającą przecież młodzieżą – podsumowuje.

edukacjastudiapraca
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (16)
Zobacz także