Lotos może mieć 10‑proc. udział w rynku detalicznym w 2012-2013 r.

08.05. Warszawa (PAP) - Grupa Lotos może osiągnąć 10-proc. udział w rynku detalicznym już w 2012-2013 roku, podczas gdy strategia firmy zakładała, że poziom ten ma zostać...

08.05.2012 | aktual.: 08.05.2012 15:53

08.05. Warszawa (PAP) - Grupa Lotos może osiągnąć 10-proc. udział w rynku detalicznym już w 2012-2013 roku, podczas gdy strategia firmy zakładała, że poziom ten ma zostać osiągnięty do 2015 roku - poinformował prezes Lotosu Paweł Olechnowicz. Przedstawiciele spółki szacują, że segment detaliczny może pokazać zysk w III kwartale tego roku.

"2012-2013 rok to czas, gdy możemy zrealizować cel, jakim jest 10-proc. udział w rynku" - powiedział prezes na konferencji prasowej.

Po dwóch miesiącach tego roku udział firmy w rynku detalicznym wzrósł do poziomu 8,2 proc. wobec 7,5 proc. w porównywalnym okresie minionego roku.

Zdaniem Mariusza Machajewskiego, wiceprezesa Lotosu, detal zacznie zarabiać w trzecim kwartale.

"W III kwartale segment będzie na plusie. Natomiast czy tak stanie się już w II kwartale, ciężko przewidzieć" - powiedział.

Po pierwszych trzech miesiącach tego roku segment detaliczny Lotosu miał 16,3 mln zł straty operacyjnej, podczas gdy w analogicznym okresie 2011 roku było to minus 12,8 mln zł. (PAP)

morb/ asa/

Źródło artykułu:PAP
benzynalotosgaz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)