LPP chce w najbliższych latach zwiększać powierzchnię sklepów netto o 25-30 proc. rocznie (opis)

23.08. Warszawa (PAP) - LPP chce w kolejnych latach powiększać powierzchnię sieci sklepów netto o 25-30 proc. rocznie - poinformował na konferencji prasowej wiceprezes spółki...

23.08. Warszawa (PAP) - LPP chce w kolejnych latach powiększać powierzchnię sieci sklepów netto o 25-30 proc. rocznie - poinformował na konferencji prasowej wiceprezes spółki Dariusz Pachla. Dodał, że w II połowie 2012 roku LPP chce zwiększyć powierzchnię sklepów netto o 58 tys. metrów kwadratowych, a całoroczne nakłady na rozwój sieci szacuje na 210 mln zł.

"Do końca roku chcemy zwiększyć powierzchnię netto sieci sklepów o 58 tys. metrów kwadratowych. W całym roku nakłady szacujemy na 210 mln zł, z czego po pierwszym półroczu wydaliśmy 80 mln zł" - powiedział Pachla.

"Nie planujemy zmiany modelu finansowania nakładów na rozwój sieci - w dalszym ciągu będą to środki własne plus ewentualnie kredyt" - dodał.

Wiceprezes poinformował również, że w kolejnych latach spółka będzie chciała utrzymać tempo wzrostu powierzchni netto sklepów z tego roku (w całym 2012 r. planowany jest wzrost o 28 proc.).

"Strategia jest taka, że chcielibyśmy w ciągu najbliższych lat utrzymać 25-30-proc. tempo wzrostu powierzchni netto. Układ geograficzny będzie podobny, z tym że chcielibyśmy mocniej rozwijać się w krajach UE, takich jak Czechy, Słowacja, kraje nadbałtyckie" - powiedział.

Na koniec pierwszego półrocza powierzchnia sieci sklepów LPP wynosiła 381,4 tys. metrów kwadratowych.

Pachla podał, że przy uruchomieniu nowej marki w marcu 2013 r. LPP planuje otworzyć pod nowym brandem ok. 30 sklepów. Dodał, że w przyszłym roku sklepy nowej marki mają być uruchamiane wyłącznie w Polsce.

"Do końca 2013 r. sklepów nowej marki może być 30-50. Będzie to brand dla młodych dziewcząt w wieku gimnazjalnym i licealnym, powierzchnia sklepów będzie zbliżona do tej w Housie czy Croppie. Nazwa nowej marki to Sinsay" - powiedział.

W II półr. LPP będzie celowało w utrzymanie marży brutto na sprzedaży w okolicach 57 proc.

"Będziemy walczyć o to, żeby marża była zbliżona do ubiegłorocznej, kiedy wyniosła ok. 57 proc." - powiedział Pachla.

Wiceprezes LPP potwierdził, że nadal możliwe jest wypracowanie przez spółkę w tym roku 300 mln zł zysku netto.

W 2011 r. LPP wypracowało 268,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. (PAP)

kuc/ gsu/ asa/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Kultowa marka wraca do gry. Usamodzielnia dystrybucję po dekadzie
Kultowa marka wraca do gry. Usamodzielnia dystrybucję po dekadzie
Fałszywe strony wabią podróżnych. Lotnisko w Krakowie przestrzega
Fałszywe strony wabią podróżnych. Lotnisko w Krakowie przestrzega
Kłopoty dużej spółdzielni mleczarskiej. Zarząd mówi o błędach
Kłopoty dużej spółdzielni mleczarskiej. Zarząd mówi o błędach
Skarżą się na bony rabatowe. "Do UOKiK wpłynęło ponad 300 sygnałów"
Skarżą się na bony rabatowe. "Do UOKiK wpłynęło ponad 300 sygnałów"
Nie odbierzesz kaucji za butelki? Mówią, co stanie się z pieniędzmi
Nie odbierzesz kaucji za butelki? Mówią, co stanie się z pieniędzmi
Zła wiadomość dla oszczędzających. Zmiana weszła w życie
Zła wiadomość dla oszczędzających. Zmiana weszła w życie
Buduje osiedle, chce wyciąć 100-letnie drzewa. Gmina rozkłada ręce
Buduje osiedle, chce wyciąć 100-letnie drzewa. Gmina rozkłada ręce
Waloryzacja emerytur 2026. Niektórzy dostaną o 200 zł więcej [TABELA]
Waloryzacja emerytur 2026. Niektórzy dostaną o 200 zł więcej [TABELA]
Godzinami czekali na odprawę. Tłumy na lotnisku w Polsce. Oto nagranie
Godzinami czekali na odprawę. Tłumy na lotnisku w Polsce. Oto nagranie
Niemcy przenoszą do Polski produkcję słodyczy. Oto szczegóły
Niemcy przenoszą do Polski produkcję słodyczy. Oto szczegóły
"To wygląda jak pomyłka". Tyle Magdalena wydała za wizytę u lekarza
"To wygląda jak pomyłka". Tyle Magdalena wydała za wizytę u lekarza
Ceny piwa pójdą w górę. Niemiecki gigant zapowiada podwyżki
Ceny piwa pójdą w górę. Niemiecki gigant zapowiada podwyżki