LPP chce w najbliższych latach zwiększać powierzchnię sklepów netto o 25-30 proc. rocznie (opis)

23.08. Warszawa (PAP) - LPP chce w kolejnych latach powiększać powierzchnię sieci sklepów netto o 25-30 proc. rocznie - poinformował na konferencji prasowej wiceprezes spółki...

23.08. Warszawa (PAP) - LPP chce w kolejnych latach powiększać powierzchnię sieci sklepów netto o 25-30 proc. rocznie - poinformował na konferencji prasowej wiceprezes spółki Dariusz Pachla. Dodał, że w II połowie 2012 roku LPP chce zwiększyć powierzchnię sklepów netto o 58 tys. metrów kwadratowych, a całoroczne nakłady na rozwój sieci szacuje na 210 mln zł.

"Do końca roku chcemy zwiększyć powierzchnię netto sieci sklepów o 58 tys. metrów kwadratowych. W całym roku nakłady szacujemy na 210 mln zł, z czego po pierwszym półroczu wydaliśmy 80 mln zł" - powiedział Pachla.

"Nie planujemy zmiany modelu finansowania nakładów na rozwój sieci - w dalszym ciągu będą to środki własne plus ewentualnie kredyt" - dodał.

Wiceprezes poinformował również, że w kolejnych latach spółka będzie chciała utrzymać tempo wzrostu powierzchni netto sklepów z tego roku (w całym 2012 r. planowany jest wzrost o 28 proc.).

"Strategia jest taka, że chcielibyśmy w ciągu najbliższych lat utrzymać 25-30-proc. tempo wzrostu powierzchni netto. Układ geograficzny będzie podobny, z tym że chcielibyśmy mocniej rozwijać się w krajach UE, takich jak Czechy, Słowacja, kraje nadbałtyckie" - powiedział.

Na koniec pierwszego półrocza powierzchnia sieci sklepów LPP wynosiła 381,4 tys. metrów kwadratowych.

Pachla podał, że przy uruchomieniu nowej marki w marcu 2013 r. LPP planuje otworzyć pod nowym brandem ok. 30 sklepów. Dodał, że w przyszłym roku sklepy nowej marki mają być uruchamiane wyłącznie w Polsce.

"Do końca 2013 r. sklepów nowej marki może być 30-50. Będzie to brand dla młodych dziewcząt w wieku gimnazjalnym i licealnym, powierzchnia sklepów będzie zbliżona do tej w Housie czy Croppie. Nazwa nowej marki to Sinsay" - powiedział.

W II półr. LPP będzie celowało w utrzymanie marży brutto na sprzedaży w okolicach 57 proc.

"Będziemy walczyć o to, żeby marża była zbliżona do ubiegłorocznej, kiedy wyniosła ok. 57 proc." - powiedział Pachla.

Wiceprezes LPP potwierdził, że nadal możliwe jest wypracowanie przez spółkę w tym roku 300 mln zł zysku netto.

W 2011 r. LPP wypracowało 268,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. (PAP)

kuc/ gsu/ asa/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Szczęśliwy kupon z Żabki. Liczby wytypowane na Kujawach
Szczęśliwy kupon z Żabki. Liczby wytypowane na Kujawach
PiS obiecał. Orlen Tuska buduje. Wielka inwestycja uratuje miasteczko?
PiS obiecał. Orlen Tuska buduje. Wielka inwestycja uratuje miasteczko?
Niemiecka sieć rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy sklep na Śląsku
Niemiecka sieć rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy sklep na Śląsku
Jedna z najstarszych niemieckich marek rowerowych upada. Szuka ratunku
Jedna z najstarszych niemieckich marek rowerowych upada. Szuka ratunku
Grożą im zwolnienia grupowe. Powód? Radom tworzy nowy urząd pracy
Grożą im zwolnienia grupowe. Powód? Radom tworzy nowy urząd pracy
Mamy dwóch nowych lotto milionerów. Oto gdzie kupili losy
Mamy dwóch nowych lotto milionerów. Oto gdzie kupili losy
Zamykają kultowy bar w Warszawie. Szukają nowego miejsca
Zamykają kultowy bar w Warszawie. Szukają nowego miejsca
Godzina czekania. Chaos na lotnisku w Madrycie przez strajk
Godzina czekania. Chaos na lotnisku w Madrycie przez strajk
Spór o podwyżki. Związkowcy zapowiadają blokadę Chrzanowa
Spór o podwyżki. Związkowcy zapowiadają blokadę Chrzanowa
Nieprawidłowości w Nadleśnictwie Elbląg. Oto wyniki kontroli NIK
Nieprawidłowości w Nadleśnictwie Elbląg. Oto wyniki kontroli NIK
Dwa tygodnie czekania na polecony? Mieszkańcom puszczają nerwy
Dwa tygodnie czekania na polecony? Mieszkańcom puszczają nerwy
Wraca pomysł zakazanych słow. Bruksela chce tak pomóc rolnikom w Unii
Wraca pomysł zakazanych słow. Bruksela chce tak pomóc rolnikom w Unii