LPP chce w najbliższych latach zwiększać powierzchnię sklepów netto o 25‑30 proc. rocznie (opis)
23.08. Warszawa (PAP) - LPP chce w kolejnych latach powiększać powierzchnię sieci sklepów netto o 25-30 proc. rocznie - poinformował na konferencji prasowej wiceprezes spółki...
23.08.2012 | aktual.: 23.08.2012 13:38
23.08. Warszawa (PAP) - LPP chce w kolejnych latach powiększać powierzchnię sieci sklepów netto o 25-30 proc. rocznie - poinformował na konferencji prasowej wiceprezes spółki Dariusz Pachla. Dodał, że w II połowie 2012 roku LPP chce zwiększyć powierzchnię sklepów netto o 58 tys. metrów kwadratowych, a całoroczne nakłady na rozwój sieci szacuje na 210 mln zł.
"Do końca roku chcemy zwiększyć powierzchnię netto sieci sklepów o 58 tys. metrów kwadratowych. W całym roku nakłady szacujemy na 210 mln zł, z czego po pierwszym półroczu wydaliśmy 80 mln zł" - powiedział Pachla.
"Nie planujemy zmiany modelu finansowania nakładów na rozwój sieci - w dalszym ciągu będą to środki własne plus ewentualnie kredyt" - dodał.
Wiceprezes poinformował również, że w kolejnych latach spółka będzie chciała utrzymać tempo wzrostu powierzchni netto sklepów z tego roku (w całym 2012 r. planowany jest wzrost o 28 proc.).
"Strategia jest taka, że chcielibyśmy w ciągu najbliższych lat utrzymać 25-30-proc. tempo wzrostu powierzchni netto. Układ geograficzny będzie podobny, z tym że chcielibyśmy mocniej rozwijać się w krajach UE, takich jak Czechy, Słowacja, kraje nadbałtyckie" - powiedział.
Na koniec pierwszego półrocza powierzchnia sieci sklepów LPP wynosiła 381,4 tys. metrów kwadratowych.
Pachla podał, że przy uruchomieniu nowej marki w marcu 2013 r. LPP planuje otworzyć pod nowym brandem ok. 30 sklepów. Dodał, że w przyszłym roku sklepy nowej marki mają być uruchamiane wyłącznie w Polsce.
"Do końca 2013 r. sklepów nowej marki może być 30-50. Będzie to brand dla młodych dziewcząt w wieku gimnazjalnym i licealnym, powierzchnia sklepów będzie zbliżona do tej w Housie czy Croppie. Nazwa nowej marki to Sinsay" - powiedział.
W II półr. LPP będzie celowało w utrzymanie marży brutto na sprzedaży w okolicach 57 proc.
"Będziemy walczyć o to, żeby marża była zbliżona do ubiegłorocznej, kiedy wyniosła ok. 57 proc." - powiedział Pachla.
Wiceprezes LPP potwierdził, że nadal możliwe jest wypracowanie przez spółkę w tym roku 300 mln zł zysku netto.
W 2011 r. LPP wypracowało 268,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. (PAP)
kuc/ gsu/ asa/