McDonald’s zwiększa zyski promując tanie dania
Jedna z najsłynniejszych sieci fast foodowych na świecie zwiększyła swój zysk w ostatnim kwartale 2012 roku. Koncern zarobił 1,4 mld $, o 1,4 proc. więcej w porównaniu do poprzedniego roku.
Jak wynika z danych przedstawionych przez McDonald’s zysk udało się powiększyć dzięki wprowadzeniu nowej polityki i uwzględnieniu zmieniających się preferencji konsumentów. Sieć postawiła na promocję tanich dań z tzw. menu dolarowego – burgerów McDouble czy kanapek McChicken. W czasie kryzysu przeciętny Amerykanin jest skłonny do większych oszczędności co zauważyli zarządcy koncernu. Jak pokazują wyniki zmiana strategii marketingowej przyniosła spodziewane efekty. McDonald’s zapowiada także odświeżenie swojego menu i wprowadzenie do oferty nowych potraw.
Zmiana w menu jest spowodowana rosnącą konkurencją na amerykańskim rynku z Taco Bell oraz Burger Kingiem. Istotny był także wzrost kosztów i zwiększenie cen wołowiny.
McDonald’s planuje także zwiększyć zasięg swojej sieci i przeznaczyć 3,2 mld dolarów na otwarcie 1,600 nowych lokali oraz modernizacje obecnie istniejących. Sieć chce zwrócić szczególną uwagę na kraje europejskie, gdzie odnotowuje około 40 proc. zysków.