Myślała, że udaremnia kradzież. Straciła wszystkie oszczędności

Blisko 160 tys. zł straciła mieszkanka okolic Bielska Podlaskiego. Oszuści, którzy podali się za pracowników banku, przekazał, że oszczędności kobiety są zagrożone i musi je "zamrozić". Podlasianka uwierzyła i dała oszustom dostęp do konta - przekazala policja.

Kobieta straciła swoje wszystkie oszczędności
Kobieta straciła swoje wszystkie oszczędności
Źródło zdjęć: © Getty Images, | Kathrin Ziegler
oprac. MZUG

29.12.2023 22:21

Jak podał w piątek zespół prasowy podlaskiej policji, kobieta odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Fałszywy konsultant pytał, czy potwierdza ona — rzekomo złożony na jej konto — wniosek o kredyt.

Kiedy powiedziała, że nie składała żadnego takiego wniosku i usłyszała, że za chwilę zadzwoni do niej inny konsultant z banku, który pomoże jej — jak to ujął - "zamrozić" oszczędności. Ten kolejny fałszywy pracownik banku powiedział, że będzie wykonywał operacje na jej koncie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Straciła wszystkie oszczędności

Zgodnie z jego poleceniami, kobieta kilkakrotnie podała kody weryfikacyjne, które otrzymywała smsem. Uwierzyła też, że po takich działaniach nie może przez jakiś czas logować się na swoje konto, bo aplikacja jest zablokowana.

Następnego dnia fałszywy pracownik banku zadzwonił znowu, a kobieta ponownie pomogła mu autoryzować operacje na jej koncie. Dopiero po tym zadzwoniła na infolinię swojego banku i wtedy dowiedziała się, że z jej konta wielokrotnie były przelewane pieniądze na inne rachunki oraz wypłacane w różnych bankomatach. Oszuści wypłacili wszystkie jej oszczędności, blisko 160 tys. zł.

Policja apeluje, by stosować zasadę ograniczonego zaufania zarówno w świecie realnym jak i w internecie i nikomu nie udostępniać danych służących logowaniu do rachunków bankowych czy dokonywania transakcji. Przypomina też metody działania oszustów, którzy m.in. odsyłają na fałszywe strony internetowe, wyłudzające dane do kont bankowych czy zachęcające do instalacji aplikacji, które pozwalają na taki nielegalny dostęp.

Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, dzwoniąc pod numer 112 - przypomina policja.
Źródło artykułu:PAP
podlasieoszustwokradzież
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także