Nic cię tak nie zirytuje jak bankomat
Okazuje się, że pomimo wszystkich udogodnień dla klientów korzystających z bankomatów, wciąż zdarzają się historie mrożące krew w żyłach i wywołujące naszą irytację. Nasi czytelnicy podzielili się z nami swoimi przeżyciami. Oto kilka najciekawszych.
13.05.2010 | aktual.: 01.10.2010 11:42
Internauta ~kl99 próbował wypłacić środki w wysokości 2500 zł z bankomatu Banku Millennium. Transakcja nie mogła zostać zrealizowana. Podobnie stało się w bankomacie SKOK, który odpowiedział, że z przyczyn technicznych operacja została anulowana. Zauważył, że obydwie operacje, mimo iż nie zostały wypłacone środki, spowodowały na koncie zablokowanie środków w wysokości 5000 zł. Po skontaktowaniu się ze swoim bankiem, Bankiem Pocztowym, usłyszał, że środki będą odblokowane, ale... uwaga... dopiero po siedmiu dniach.
Interesującą przygodę przeżył ~Znający życie. Podczas normalnego korzystania z bankomatu bezpośrednio po wpisaniu kwoty do wypłaty i zatwierdzeniu, padło zasilanie. Bojąc się o swoją kartę i pieniądze, odczekał do momentu powrotu zasilania, co nastąpiło po około trzydziestu minutach. Bankomat zwrócił kartę, pieniędzy nie zwrócił, ale z konta wyżej wpisana kwota została odliczona.
W banku ~Znający życie usłyszał, że ma napisać prośbę o zwrot pieniędzy. Zwrot nastąpił po dwóch tygodniach.
Czytelnik ~jan miał podobną sytuację. Zwraca uwagę na to, iż potrzebna jest reklamacja w banku, bo inaczej nie dostanie się ani grosza zwrotu.
Na rozwiązanie swojego problemu czeka ~beata. Bankomat wypłacił jej o 100 zł mniej, niż chciała, co było spowodowane tym, iż w kasetach bankomatu gotówka po prostu się skończyła. Mimo obecności świadków reklamacja trwa od 17 marca 2010 roku i wciąż nie widać szczęśliwego zakończenia.
Sądząc jednak po historii, jaką przeżył ~X, szanse na zwrot mogą okazać się płonne. Nasz czytelnik chciał wypłacić 1500 zł, a bankomat wypłacił mu 1400 zł. Zarówno reklamacja i odwołanie w Euronecie oraz Pekao SA nie przyniosły rezultatu. Otrzymał odpowiedź, iż bankomat nie może się pomylić.
Ta ostatnia historia jest szczególnie ciekawa. Czy w ogóle taka osoba ma szansę na odszkodowanie?
- Jeżeli reklamacja nie została uwzględniona przez operatora bankomatu, można zwrócić się z kolejnym wnioskiem o porównanie zapisu elektronicznego transakcji wykonanych przez bankomat ze stanem zgromadzonych w nim środków. Jeżeli kwoty te będą się zgadzały, konsumentowi pozostanie zwrócenie się do Arbitra Bankowego z prośbą o przeprowadzenie mediacji. - powiedział WP Jakub Dziekciowski, prawnik-konsultant dla Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego.
Dodał, iż postępowanie przed AB będzie znacząco szybsze i mniej kosztowne niż dochodzenie należności na drodze postępowania sądowego
Michał Jankowski
Wirtualna Polska
Jeżeli macie jeszcze więcej podobnych opowieści, proszę o wpisywanie ich w komentarzach pod artykułem.