Nowa sieć księgarni w Polsce. To wcale nie jest konkurencja Empiku

Kameralne, przytulne, ale i nowoczesne - takie mają być księgarnie Mole Mole. Na razie jest ich 7, ale do końca roku otworzyć ma się nawet 15. Właścicielem sieci jest Empik Media & Fashion.

Nowa sieć księgarni w Polsce. To wcale nie jest konkurencja Empiku
Źródło zdjęć: © Empik | mat. prasowe
Patryk Skrzat

10.07.2017 09:27

Spółka zarządzająca siecią Empik po kryzysie, w który wpadła w 2013 r., wraca do finansowej stabilizacji. Pomógł w tym fundusz Penta Investments, który od 2016 r. jest właścicielem Empik Media & Fashion. Sytuacja jest obecnie na tyle dobra, że firma rozwija nową markę księgarni.

Mole Mole od popularnego nad Wisłą Empiku różnią przede wszystkim rozmiary. To z założenia małe, przytulne księgarnie o powierzchni od 70 do 250 m kw. Otwarto je już w Zabrzu, Czeladzi, Krakowie, Markach pod Warszawą, Kołobrzegu, Ostrowcu Świętokrzyskim oraz Łomży. Do końca roku otworzyć ma się nawet 15 nowych księgarni. Zarząd Mole Mole myśli już również o rozwoju formatu franczyzowego.

Nowe księgarnie mają przyciągać klientów bogatą ofertą tytułów ze wszystkich gatunków. - Jesteśmy szczególnie dumni z szerokiego wyboru nowości wydawniczych oraz oferty dla najmłodszych czytelników - mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik. - Klienci znajdą w Mole Mole również akcesoria do pakowania i wybór najbardziej popularnych artykułów piśmiennych.

Jak podają przedstawiciele sieci, pierwsze tygodnie sprzedaży pokazują, że klienci Mole Mole najchętniej sięgają po kryminały, książki dla dzieci i młodzieży oraz powieści obyczajowe. Prawie każdy odwiedzający wychodzi z księgarni z więcej niż 1 książką. - W Mole Mole pracują prawdziwi pasjonaci czytania, którzy chętnie doradzają w wyborze i polecają ciekawe tytuły. Nic więc dziwnego, że klienci bardzo chętnie rozmawiają z nimi o literaturze - dodaje Szmidt-Belcarz.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)