Ovostar Union chce w '13 podwoić stado niosek oraz produkować ponad 1 mld jaj (opis)

...

01.06.2011 | aktual.: 01.06.2011 12:53

Dochodzą kolejne informacje o spółce #

01.06. Warszawa (PAP) - Ovostar Union, producent jaj i produktów jajecznych z Ukrainy, planuje w 2013 r. posiadać 4,5 mln niosek, co oznacza ponad dwukrotne zwiększenie stada w porównaniu z rokiem 2010. Podwojeniu ma ulec także w tym okresie produkcja jaj spożywczych - z 546,1 mln do ok. 1,1 mld sztuk - poinformowali przedstawiciele spółki podczas konferencji prasowej.

"Naszym celem jest podwojenie stada niosek do roku 2013. Będzie ono wówczas liczyło 4,5 mln kur. Chcemy również by produkcja jajek przekroczyła 1 mld sztuk" - powiedział dziennikarzom Borys Bielikov, dyrektor zarządzający spółki.

W 2010 r. Ovostar Union posiadał 2,1 mln niosek; wyprodukował 546,1 mln jaj spożywczych, 3,4 tys. ton produktów z płynnej masy jajecznej oraz 1,2 tys. ton suszonych produktów jajecznych. W 2011 r. prognozuje zwiększenie stada do 2,7 mln niosek, w 2012 r. do 3,9 mln, a w 2013 r. do 4,5 mln. Wartość produkcji jaj spożywczych w tym roku wzrośnie do 697 mln, w przyszłym do 865 mln, a w 2013 r. do 1,1 mld sztuk. Spółka zamierza także w ciągu trzech lat podwoić produkcję ciekłych produktów jajecznych oraz ponad dwukrotnie zwiększyć produkcję produktów suchych.

W 2010 r. Ukraina była dziewiątym pod względem wielkości producentem jaj spożywczych i produktów jajecznych na świecie i drugim w Europie.

Ovostar Union jest liderem rynku ukraińskiego w produkcji jaj markowych oraz wiceliderem, po spółce Avangard, w ogólnej produkcji jaj. Spółka jest również liderem w wytwarzaniu produktów jajecznych, a jej udział w tym rynku wynosi 38 proc.

"Zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać naszą markę jaj, Yasensvit, a także markę Ovostar pod jaką sprzedajemy produkty jajeczne" - powiedział Vitalii Veresenko, przewodniczący rady dyrektorów spółki.

Odbiorcami produktów Ovostar Union są m.in. Nestle, McDonald's, Metro, Auchan i Billa.

13 proc. przychodów grupy zajmuje sprzedaż zagraniczna, głównie do krajów WNP, Afryki i na Bliski Wschód, a także do Japonii, Chin, czy Korei. Ovostar Union nie planuje na razie eksportu na rynki Europy Zachodniej, czy do Polski.

"Naszym zdaniem w najbliższej przyszłości nie będzie możliwości eksportu jaj i produktów jajecznych z Ukrainy na te rynki, z powodu braku odpowiednich regulacji" - powiedział Veresenko.

W roku 2010. spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 9,2 mln USD przy przychodach rzędu 37 mln USD. Rok wcześniej zysk netto wyniósł 2,5 mln USD przy sprzedaży o wartości 32,3 mln USD.

Przedstawiciele spółki nie chcieli zdradzić, czy podobnej dynamiki wzrostu spodziewają się w tym roku.

"Zeszłoroczne wzrosty wynikały m.in. z niskiej bazy roku 2009 spowodowanej kryzysem gospodarczym i znacznym osłabieniem hrywny. Nasze wyniki finansowe są teraz stabilne" - skomentowała Natalia Malyovana, dyrektor handlowy Ovostar Union.

Zarząd spółki w najbliższych latach nie zamierza rekomendować wypłaty dywidendy od wypracowanych zysków.

"Wzorem lat poprzednich, przez kolejne trzy lata nie planujemy wypłacać dywidendy. Całość osiągniętych w tym okresie zysków chcemy przeznaczać na reinwestycje i dalszy rozwój" - powiedział Bielikov.

Około 27 czerwca Ovostar Union N.V. planuje debiut na rynku głównym GPW.

Oferta publiczna akcji obejmuje do 1.500.000 akcji nowej emisji. Oferta publiczna w Polsce będzie podzielona na dwie transze: dla inwestorów detalicznych i instytucjonalnych. Cena akcji oferowanych będzie jednakowa dla inwestorów detalicznych i instytucjonalnych, nie przekroczy ceny maksymalnej ustalonej na 62 zł za akcję.

Spółka podała, że wpływy netto z oferty, szacowane są na maksymalnie 31 mln USD i zostaną przeznaczone na sfinansowanie planu inwestycyjnego grupy na lata 2011-12.

Około 20 mln USD grupa chce wydać na przebudowę 6 kurników dla niosek oraz zakup nowego wyposażenia klatek, co pozwoli na wzrost liczby stanowisk dla niosek o 1,825 mln. Inwestycje te spółka zamierza zrealizować w okresie 12-14 miesięcy.

Blisko 1,5 mln USD kosztować ma montaż wyposażenia na fermach dla młodych kur (czas realizacji to 6-8 m-cy), a około 3,5 mln USD montaż urządzeń do rozbijania jaj i ich pasteryzacji (realizacja w ciągu 12 miesięcy).

Około 1,5 mln USD spółka chce przeznaczyć na kapitał obrotowy.

"Wszystkie inwestycje wykonamy w ciągu 1,5 roku. Do tej pory zainwestowaliśmy w rozwój produkcji ok. 10 mln USD" - poinformował Bielikov.

Globalnym koordynatorem i głównym menedżerem oferty jest Dom Maklerski BZ WBK. Współzarządzającym ofertą ma być KBC Securities. (PAP)

jow/ asa/

Źródło artykułu:PAP
emisjahandelżywność
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)