Polska sieć IKEA wstrzymała sprzedaż mrożonych klopsików

Polska sieć IKEA wstrzymała sprzedaż mrożonych klopsów pochodzących od szwedzkiego dostawcy - poinformowała PAP Małgorzata Jezierska z biura prasowego IKEA Polska. Ma to związek z doniesieniami, że w mięsie sprzedawanym przez tę sieć mogła znaleźć się konina.

Polska sieć IKEA wstrzymała sprzedaż mrożonych klopsików
AFP/John Moore

W Polsce IKEA sprzedaje klopsy w punktach gastronomicznych oraz w specjalnych sklepach, znajdujących się w punktach IKEI. Jezierska powiedziała w środę, że wstrzymanie sprzedaży dotyczy jedynie mrożonych klopsików sprzedawanych w tzw. sklepikach szwedzkich, pochodzących od szwedzkiego dostawcy - firmy Dafgard.

- Klopsiki, które miały być sprzedawane, są przechowywane w mroźni w oczekiwaniu na wynik badań laboratoryjnych - dodała.

Powiedziała, że klopsy sprzedawane w restauracjach IKEI pochodzą od innego dostawcy, który zapewnił firmę, że nie ma w nich końskiego mięsa. - Dostawca zlecił jednak dodatkowe badania DNA - dodała Jezierska.

Poinformowała także, że klopsiki były jedynym produktem sprowadzanym od firmy Dafgard na polski rynek. - Inne produkty pochodzą od innych dostawców - podkreśliła.

Agencja Reuters podała w środę, że IKEA zaprzestała sprzedaży wszystkich produktów zawierających mielone mięso pochodzących od szwedzkiego dostawcy. Sklepy we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Portugalii wycofały się także ze sprzedaży kiełbas firmy Dafgard.

W poniedziałek agencja CTK podała, że czescy inspektorzy znaleźli niezadeklarowane końskie mięso w klopsikach wyprodukowanych w Szwecji dla grupy IKEA i w polskich hamburgerach wołowych. Według CTK oba te produkty zabezpieczono, zanim zostały skierowane do sprzedaży, a Państwowa Administracja Weterynaryjna zgłosiła tę sprawę unijnemu systemowi szybkiego ostrzegania o niebezpiecznej żywności i paszach (RASFF).

Firma Dafgard zapewniła we wtorek, powołując się na własne testy, że w jej wyrobach nie ma koniny. Ulf Dafgard, szef firmy, powiedział, że żaden z 320 testów przeprowadzonych w minionych trzech tygodniach nie wykazał koniny w wieprzowo-wołowych klopsikach.

IKEA wstrzymała sprzedaż klopsów w Szwecji i 23 innych krajach. Rzeczniczka firmy Ylva Magnusson powiedziała agencji dpa, że prowadzone są dalsze testy w niezależnych laboratoriach. Odnosząc się do informacji z Czech, dodała, że służby czeskie nie potrafiły podać ilości koniny w klopsikach, ponieważ nie mogły przeprowadzić odpowiedniej analizy. Dlatego IKEA zleciła niezależnym laboratoriom testy klopsików z tej samej partii. Wyniki mają być znane w czwartek.

Skandal z końskim mięsem dodawanym do wołowiny wybuchł w styczniu w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Później koninę w wyrobach mięsnych, które nie powinny jej zawierać, znaleziono w wielu krajach europejskich.

Źródło artykułu:PAP
ikeakoninażywność

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.