Prezent na święta? Zobacz, co dzieci chcą dostać na gwiazdkę

Okres przygotowań świątecznych wkracza w decydującą fazę. Czy rodzice już wiedzą, co ich dzieci chciałyby dostać na święta? Spieszymy z pomocą wszystkim tym, którym nie udało się przechwycić listów do świętego Mikołaja.

Obraz

/ 7

Obraz
© Nikolaj Potanin /Flickr, licencja CC BYSA 2.0 | Nikolaj Potanin /Flickr, licencja CC BYSA 2.0

Agencji Generations, Family & Young Marketing, która zapytała dzieci w wieku 11-12 lat, jakie marki odzieżowe czy zabawki są dla nich "w porzo". Na tej podstawie zostały wyłonione najbardziej pożądane w tej grupie wiekowej produkty, które otrzymały Kids WOW! Awards.

Uwaga rodzice. Nie mamy dobrych wiadomości dla waszych portfeli. Spełnienie dziecięcych marzeń w tym roku nie będzie tanie...

/ 7

Obraz
© Anton Porsche /Flickr | Anton Porsche /Flickr

Jeśli ktoś miał jeszcze wątpliwości, co jest ważne dla dzieci, jak dobrze są one zorientowane w świecie marek i jak bardzo nastawione na technologie, to wyniki tego badania nie pozostawiają złudzeń.

Dzisiejsi 10-12-latkowie są w pełni ukształtowanymi konsumentami z wyrobionymi gustami. Doskonale wiedzą, czym chcą się bawić.

Zdecydowanie tegorocznym zabawkowym debeściakiem są konsole, a większość pytana o wskazanie produktów, które im się podobają, wymienia konsole XBOX One, a następnie konkurencyjną Sony Playstation 4.

W dalszej kolejności na uznanie małych konsumentów zasłużyły gry Monopoly, klocki Lego i gry z serii The SIMS.

/ 7

Obraz
© Magnus D/Flickr, licencja CC BY 2.0 | Magnus D/Flickr, licencja CC BY 2.0

Choć wielu rodziców nie docenia wagi kreacji wizerunku własnych pociech, to najmłodsza grupa konsumentów ma doskonale wyrobione gusta. Wygląd jest ważnym elementem świata dzieci, a określone marki odgrywają coraz większą w nim rolę.

Jeśli zatem pod choinką znaleźć się mają właśnie elementy garderoby, należy liczyć się z obowiązującymi wśród najmłodszych trendami. Które marki lubią najbardziej?

W tej kategorii prezentów bezkonkurencyjne pozostają marki Nike i Adidas, które wyprzedzają New Balance i Converse. Na dalszych miejscach znalazły się jeszcze inne marki obuwnicze, takie jak Vans czy Deichmann.

Świadczy to o tym, jak wysoką pozycję dla młodych ludzi mają buty, które stają się wyrazem ich indywidualności, podkreślają osobowość.

/ 7

Obraz
© Elvert Barnes /Flickr, licencja CC BY 2.0 | Elvert Barnes /Flickr, licencja CC BY 2.0

Oprócz wymarzonych butów mali konsumenci mają również dość dokładnie sprecyzowane preferencje, jeśli chodzi o odzieżowe marki.

Oprócz wspomnianych już sportowych, takich jak Nike czy Adidas, wśród najbardziej lubianych wskazują również na Reserved, H&M, Zara czy Mango.

Jak widać, dzieci doskonale wiedzą, jakie metki chcą mieć na sobie.

/ 7

Obraz
© Arwen Abenstern - KWP /Flickr, licencja CC BY 2.0 | Arwen Abenstern - KWP /Flickr, licencja CC BY 2.0

Choć zamiera już tradycja obdarowywania się w okresie świątecznym smakołykami, to słodycze są wciąż produktami, które dzieci lubią i chętnie dostają.

Jednak, jak wynika z badania agencji Generations, Family & Young Marketing, mali konsumenci wiedzą, czym chcą się zajadać i z pewnością nie są to już "oldskulowe" mandarynki.

Wśród produktów w tej kategorii, na które dzieci wskazują jako najbardziej lubiane, znalazły się: lody Grycan, chipsy Lay's, czekolady Milka, Śmiejżelki nimm2, żelki HARIBO.

/ 7

Obraz
© bfishadow /Flickr, licencja CC BY 2.0 | bfishadow /Flickr, licencja CC BY 2.0

Próbując spełnić marzenia dzieci i poszukując odpowiedzi na pytanie, co powinno znaleźć się w tym roku pod choinką, docieramy do sedna - do mistrza gwiazdkowych prezentów, czyli najbardziej pożądanych produktów przez małych konsumentów.

Co w tym roku króluje w listach do świętego Mikołaja? W badaniu w kategorii "miszczu gwiazdkowych prezentów" bezapelacyjnie wygrał... iPhone.

Na dalszych pozycjach pojawiły się również inne urządzenia marki Apple, takie jak iPad czy MacBook. Dzieci chciałyby również dostać konsole Xbox One i deskorolki Fish Skateboards.

Trzeba przyznać, że do spełniania takich marzeń, "mikołajowie" muszą mieć grube portfele.

/ 7

Obraz
© Joel Olives /wikimedia, licencja CC BY 2.0 | Joel Olives /wikimedia, licencja CC BY 2.0

Zastanawiacie się, skąd u dzieci tak wyrobione preferencje konsumenckie? Skąd aż tak wysoka znajomość marek?

Trop może wieść przed telewizor, przed którym mali konsumenci spędzają wiele czasu. Wśród swoich ulubionych kanałów wymieniają - gęsto usłane reklamami - kanały: Cartoon Network, Discovery Channel, Disney Channel, Nickelodeon. Do oglądanych zaliczony został także serial rodzinka.pl, w którym product placement jest powszechny.

Wybrane dla Ciebie
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł