Prezent na święta? Zobacz, co dzieci chcą dostać na gwiazdkę
Okres przygotowań świątecznych wkracza w decydującą fazę. Czy rodzice już wiedzą, co ich dzieci chciałyby dostać na święta? Spieszymy z pomocą wszystkim tym, którym nie udało się przechwycić listów do świętego Mikołaja.
Agencji Generations, Family & Young Marketing, która zapytała dzieci w wieku 11-12 lat, jakie marki odzieżowe czy zabawki są dla nich "w porzo". Na tej podstawie zostały wyłonione najbardziej pożądane w tej grupie wiekowej produkty, które otrzymały Kids WOW! Awards.
Uwaga rodzice. Nie mamy dobrych wiadomości dla waszych portfeli. Spełnienie dziecięcych marzeń w tym roku nie będzie tanie...
Jeśli ktoś miał jeszcze wątpliwości, co jest ważne dla dzieci, jak dobrze są one zorientowane w świecie marek i jak bardzo nastawione na technologie, to wyniki tego badania nie pozostawiają złudzeń.
Dzisiejsi 10-12-latkowie są w pełni ukształtowanymi konsumentami z wyrobionymi gustami. Doskonale wiedzą, czym chcą się bawić.
Zdecydowanie tegorocznym zabawkowym debeściakiem są konsole, a większość pytana o wskazanie produktów, które im się podobają, wymienia konsole XBOX One, a następnie konkurencyjną Sony Playstation 4.
W dalszej kolejności na uznanie małych konsumentów zasłużyły gry Monopoly, klocki Lego i gry z serii The SIMS.
Choć wielu rodziców nie docenia wagi kreacji wizerunku własnych pociech, to najmłodsza grupa konsumentów ma doskonale wyrobione gusta. Wygląd jest ważnym elementem świata dzieci, a określone marki odgrywają coraz większą w nim rolę.
Jeśli zatem pod choinką znaleźć się mają właśnie elementy garderoby, należy liczyć się z obowiązującymi wśród najmłodszych trendami. Które marki lubią najbardziej?
W tej kategorii prezentów bezkonkurencyjne pozostają marki Nike i Adidas, które wyprzedzają New Balance i Converse. Na dalszych miejscach znalazły się jeszcze inne marki obuwnicze, takie jak Vans czy Deichmann.
Świadczy to o tym, jak wysoką pozycję dla młodych ludzi mają buty, które stają się wyrazem ich indywidualności, podkreślają osobowość.
Oprócz wymarzonych butów mali konsumenci mają również dość dokładnie sprecyzowane preferencje, jeśli chodzi o odzieżowe marki.
Oprócz wspomnianych już sportowych, takich jak Nike czy Adidas, wśród najbardziej lubianych wskazują również na Reserved, H&M, Zara czy Mango.
Jak widać, dzieci doskonale wiedzą, jakie metki chcą mieć na sobie.
Choć zamiera już tradycja obdarowywania się w okresie świątecznym smakołykami, to słodycze są wciąż produktami, które dzieci lubią i chętnie dostają.
Jednak, jak wynika z badania agencji Generations, Family & Young Marketing, mali konsumenci wiedzą, czym chcą się zajadać i z pewnością nie są to już "oldskulowe" mandarynki.
Wśród produktów w tej kategorii, na które dzieci wskazują jako najbardziej lubiane, znalazły się: lody Grycan, chipsy Lay's, czekolady Milka, Śmiejżelki nimm2, żelki HARIBO.
Próbując spełnić marzenia dzieci i poszukując odpowiedzi na pytanie, co powinno znaleźć się w tym roku pod choinką, docieramy do sedna - do mistrza gwiazdkowych prezentów, czyli najbardziej pożądanych produktów przez małych konsumentów.
Co w tym roku króluje w listach do świętego Mikołaja? W badaniu w kategorii "miszczu gwiazdkowych prezentów" bezapelacyjnie wygrał... iPhone.
Na dalszych pozycjach pojawiły się również inne urządzenia marki Apple, takie jak iPad czy MacBook. Dzieci chciałyby również dostać konsole Xbox One i deskorolki Fish Skateboards.
Trzeba przyznać, że do spełniania takich marzeń, "mikołajowie" muszą mieć grube portfele.
Zastanawiacie się, skąd u dzieci tak wyrobione preferencje konsumenckie? Skąd aż tak wysoka znajomość marek?
Trop może wieść przed telewizor, przed którym mali konsumenci spędzają wiele czasu. Wśród swoich ulubionych kanałów wymieniają - gęsto usłane reklamami - kanały: Cartoon Network, Discovery Channel, Disney Channel, Nickelodeon. Do oglądanych zaliczony został także serial rodzinka.pl, w którym product placement jest powszechny.