Trwa ładowanie...

Rekordowa inflacja podbija ceny. Minimalny koszyk zakupowy w lipcu droższy o 5,99 proc. w skali roku

Rekordowy poziom inflacji odbija się na cenach w sieciach handlowych. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy® autorstwa ASM Sales Force Agency w lipcu 2021 r. wartość koszyka minimalnego, czyli zestawu analizowanych produktów dostępnych w sieciach handlowych w najniższych cenach, wzrosła o 5,99 proc.

Share
Inflacja a wzrost cen. Minimalny koszyk zakupowy w lipcu droższy o 5,99 proc. w skali roku
Inflacja a wzrost cen. Minimalny koszyk zakupowy w lipcu droższy o 5,99 proc. w skali roku Źródło: money.pl, fot: Rafał Parczewski
d3idiq3

Średnie ceny podstawowych produktów wzrosły o 2,25 proc. wobec czerwca. E-grocery pozostaje najdroższym kanałem zakupów. Lidl wyprzedził w lipcu Auchan w rankingu najtańszych sieci handlowych - donosi agencja Prepare Sp. z o.o.

Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w 9 na 11 sieci objętych badaniem, ceny w lipcu br. były wyższe niż w czerwcu. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (5,78 proc.).

W ujęciu rocznym w dziewięciu sieciach odnotowano wzrost cen wobec 2020 roku. Były to min.: Tesco (6,43 proc.), e-grocery (3,43 proc.), czy Carrefour (3,29 proc.).

Drożyzna przez 500+? Ekonomista: Nie do końca. Winny jest rynek pracy

Rekordowa inflacja. Najtaniej w dyskontach, najdrożej przez Internet

Badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency w lipcu 2021 r. wskazało, że w tym miesiącu najtańsze zakupy można było zrobić w dyskontach - 217,89 zł. Za zakupy w najdroższym kanale e-grocery, trzeba było zapłacić o 18,6 proc. więcej niż w najtańszych dyskontach.

d3idiq3

- Powszechną drożyznę potwierdza nasze najnowsze Badanie i Raport Koszyk Zakupowy®. Według niego wartość koszyka minimalnego wzrosła w lipcu o niemal 6 proc. w ujęciu rocznym. Lipiec jest kolejnym miesiącem z rzędu, gdy obserwujemy wzrost tej wartości. Z kolei koszyk maksymalny był w lipcu tańszy niż przed rokiem o 7,73 proc., co oznacza, że właściciele sieci handlowych wciąż poszukują sposobów na przyciągnięcie do siebie Klientów, poprzez prowadzenie aktywnej polityki cenowej w niektórych grupach produktów – komentuje wyniki badania Patryk Górczyński, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency.

Największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci Makro, w której średnia cena w lipcu 2021 r. była niższa o 23,88 zł niż przed rokiem, czyli o 9,83 proc. mniej.

W największym stopniu w skali roku staniały produkty sypkie (17,81 proc.), używki i alkohol (4,43 proc.) oraz kategoria mięso, wędliny i ryby (3,17 proc.). W największym stopniu po raz kolejny zdrożały napoje, w lipcu wzrost ten wyniósł prawie 13,50proc. wobec 2020 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3idiq3

Podziel się opinią

Share
d3idiq3
d3idiq3