Tyle masz czasu na skasowanie biletu. Inaczej będzie mandat

Skasowanie biletu powinno być pierwsza rzeczą, którą pasażer robi po wejściu do autobusu czy tramwaju. Nawet 1 sekunda zwłoki może mieć bolesny wpływ na stan naszego konta. Przekonała się o tym jedna z pasażerek ZDiTM w Szczecinie.

Tak ZDiTM kasuje pasażerów
Tak ZDiTM kasuje pasażerów
Źródło zdjęć: © Getty Images | Simon Kadula

Jak podaje "Gazeta Szczecińska", jedna z pasażerek szczecińskiej komunikacji miejskiej, została ukarana mandatem podczas podróży linią nr 5. Pani Anna za pomocą aplikacji mobilnej zakupiła 15-minutowy bilet na przejazd. Jednak nie skasowała go od razu po wejściu do pojazdu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

To straszy Polaków na zakupach. "Niech mi pan nawet nic nie mówi"

 Spóźniła się o 1 sekundę. Tak ZDiTM kasuje pasażerów

Podczas kontroli biletów kontrolerzy zauważyli, że pani Anna zakupiła bilet po 21 sekundach.

– Dostałam karę 200 złotych, odwołałam się i musiałam zapłacić 400 zł, bo czekałam dość długo na odpowiedź z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego – mówiła w rozmowie z portalem.

ZDiTM w Szczecinie, odpowiedzialny za organizację transportu miejskiego, wyjaśnia, że pasażerowie muszą natychmiast skasować bilet po wejściu do pojazdu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na przystankach początkowych bilet należy skasować od razu po ruszeniu autobusu lub tramwaju. Przepisy te zostały określone w Załączniku do Zarządzenia Prezydenta Miasta Szczecin Nr 160/16.

Tyle masz sekund na skasowanie biletu

Według ZDiTM, skorzystanie z aplikacji i nabycie biletu trwa około 20 sekund. Jednak w przypadku Mobilnej Karty Miejskiej pasażerowie mogą szybciej opłacić przejazd. System umożliwia wcześniejsze nabycie biletu, który należy jedynie aktywować lub skasować przed rozpoczęciem podróży.

Pasażerowie, którzy nie zgadzają się z decyzją kontrolera, mają prawo do złożenia reklamacji w ZDiTM. Termin na składanie reklamacji wynosi trzy miesiące od dnia kontroli. Reklamacja jest rozpatrywana na podstawie zapisów z autokomputera i monitoringu pojazdu. Dzięki tym danym można dokładnie sprawdzić, kiedy pasażer zakupił bilet i czy postępował zgodnie z przepisami.

ZDiTM zwraca uwagę, że w przypadku, gdy bilet jest skasowany dopiero podczas kontroli, może to wskazywać na próbę unikania opłaty za przejazd.

Źródło artykułu:WP Finanse
komunikacja miejskabiletyautobusy
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)