W piątki urzędnicy gorzej oceniani niż w poniedziałki

Lepiej urzędników oceniają osoby powyżej 60. roku życia niż te przed 40-tką - to niektóre wnioski z badań
przeprowadzonych wśród interesantów lubelskiego urzędu.

Obraz

Pracownicy urzędów pracują lepiej w poniedziałek niż w piątek. Lepiej ich oceniają osoby powyżej 60. roku życia, niż te przed 40-tką - to niektóre wnioski z badań przeprowadzonych wśród interesantów lubelskiego urzędu.

Lubelski ratusz prowadzi badania satysfakcji interesantów od 1 czerwca. Pierwszy etap badań, zakończony 31 lipca, dotyczył ośmiu wydziałów urzędu. Pracownicy biura obsługi mieszkańców prosili przychodzących do urzędu o wypełnienie ankiet, w których pytano ich m.in. jak ich sprawy zostały załatwione, czy urzędnicy byli życzliwi, kompetentni i komunikatywni. Ankietowani oceniając urzędników wybierali jedną z trzech odpowiedzi - pozytywną, neutralną lub negatywną.

"Badanie wykazało, że większość interesantów jest zadowolona z usług świadczonych przez urząd - 88 proc. interesantów załatwiła sprawę kompleksowo podczas jednej wizyty w urzędzie, a ponad 80 proc. oceniło urzędników pozytywnie" - powiedział dyrektor departamentu organizacji urzędu miasta w Lublinie Krzysztof Łątka.

Łącznie zebrano 1846 ankiet. Najwięcej ankietowanych - blisko 950 - było w wieku 26-40 lat. W zdecydowanej większości interesantami urzędu byli mężczyźni - 1187 ankietowanych.

Z badań wynika, że prawie, co czwarty ankietowany w związku z załatwianą sprawą korzystał ze strony internetowej urzędu. Najwięcej takich osób - 27 proc. - było w wieku 26-40 lat. W grupie młodszej, 18-25 lat, korzystanie ze strony www potwierdziło 25 proc., a w grupie 41-60 lat takich osób było 22 proc. Tylko 6 proc. ankietowanych powyżej 60. roku życia podało, że korzystało z internetu. Średnio 16 proc. badanych przed wizytą w urzędzie kontaktowało się telefonicznie.

Spośród interesantów, którzy nie załatwili sprawy kompleksowo podczas jednej wizyty, 60 proc. nie korzystało wcześniej z żadnej formy kontaktu z urzędem.

Badania pokazały też, że interesanci, którzy załatwiali sprawy w urzędzie w poniedziałki, częściej wyrażali pozytywne opinie o urzędnikach, niż ci, którzy byli w urzędzie w piątki. W poniedziałki 88 proc. ankietowanych uznało, że urzędnicy są życzliwi, 1 proc. uznało ich za nieżyczliwych, a 11 proc. wyraziło oceny neutralne. W piątki pozytywnych ocen było 78 proc., neutralnych - 19 proc., a negatywnych - 3 proc.

Podobne było z oceną kompetencji i komunikatywności urzędników. W poniedziałki za kompetentnych uznało ich 93 proc. ankietowanych, a w piątki - 88 proc. W obu dniach tylko jeden procent badanych określiło ich jako niekompetentnych. Zdaniem 87 proc. badanych w poniedziałki urzędnicy byli komunikatywni, w piątki takie oceny wyraziło 82 proc. Oceny negatywne, co do komunikatywności urzędników w poniedziałki dawało 1 proc. badanych, a w piątki - 2 proc.

Oceny urzędników "rosły" też w zależności od wieku interesanta - im starszy tym lepsze. 94-96 proc. ankietowanych w wieku powyżej 60 lat dało lubelskim urzędnikom pozytywne oceny - że są kompetentni, życzliwi i komunikatywni. W najmłodszej grupie badanych - w wieku 18-25 lat - za życzliwych uznało ich 78 proc., za kompetentnych - 89 proc., za komunikatywnych 82 proc. Podobnie oceniały urzędników osoby w wieku 26-40 lat. We wszystkich grupach wiekowych negatywne oceny wahały się od 1 do 2 proc. Im młodsi ankietowani, tym więcej było opinii neutralnych.

"Starsi ludzie pamiętają jeszcze urzędy z okresu PRL-u i stąd więcej u nich pozytywnych ocen, niż u osób młodszych, które już tamtych czasów nie pamiętają i mają wyższe wymagania" - powiedział Łątka.

Najwięcej ankietowanych - ponad 560 osób - podało, że załatwia sprawy w urzędzie rzadziej niż raz na rok. 506 ankietowanych robi to raz w roku, 458 - raz na kwartał. Pozostali przychodzą do urzędu raz w miesiącu lub częściej - i ta grupa ankietowanych nieco częściej niż pozostali wyrażała pozytywne oceny urzędników.

Badania satysfakcji interesantów w lubelskim urzędzie będą prowadzone nadal - w pozostałych siedmiu wydziałach urzędu. Mają być zakończone do 25 września.

Źródło artykułu:
To czytają wszyscy
Uwaga na Pranie i Mokre Balkony: Mandat do 5000 zł za Zakłócanie Ciszy Nocnej!
Uwaga na Pranie i Mokre Balkony: Mandat do 5000 zł za Zakłócanie Ciszy Nocnej!
FINANSE
Carrefour na sprzedaż. Zgoda Brukseli na przejęcie w pierwszym kraju
Carrefour na sprzedaż. Zgoda Brukseli na przejęcie w pierwszym kraju
FINANSE
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
FINANSE
Gigant technologiczny zwalnia w Polsce. Pracę straci prawie 400 osób
Gigant technologiczny zwalnia w Polsce. Pracę straci prawie 400 osób
FINANSE
Turystyka dentystyczna Polaków. Tu jeżdżą po plomby za 50 zł
Turystyka dentystyczna Polaków. Tu jeżdżą po plomby za 50 zł
FINANSE
Polska hitem turystycznym w tym kraju. Ogromny wzrost rezerwacji
Polska hitem turystycznym w tym kraju. Ogromny wzrost rezerwacji
FINANSE
Odkryj
Tak można się naciąć na świątecznych rybach. Hodowcy tłumaczą
Tak można się naciąć na świątecznych rybach. Hodowcy tłumaczą
FINANSE
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
FINANSE
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
FINANSE
Brała 100 zł za "lewe" L4. Zarobiła tak niemałe pieniądze
Brała 100 zł za "lewe" L4. Zarobiła tak niemałe pieniądze
FINANSE
Ten sprzęt rujnuje rachunki. Zużywa trzy razy więcej prądu niż lodówka
Ten sprzęt rujnuje rachunki. Zużywa trzy razy więcej prądu niż lodówka
FINANSE
Nieopłacalny jak SUV? Oto ile w 3 lata traci na wartości rekordzista
Nieopłacalny jak SUV? Oto ile w 3 lata traci na wartości rekordzista
FINANSE
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟