Wielka awaria w mBanku. Klienci stracili karty. Jak je odzyskać?

Klienci mBanku kolejny raz zostali zaskoczeni. Awaria bankomatów, wciągnięte i pocięte karty. Teraz oczekują rekompensaty.

Obraz
Źródło zdjęć: © Eastnews | Lukasz Piecyk/REPORTER

W poniedziałek wieczorem klientów mBanku zaskoczyła wielka awaria. Nie można było płacić kartami, nie działały także bankomaty - niektóre z kart zostały wciągnięte przez urządzenia. Kolejny raz.

Podobne informacje pojawiały się przy płatnościach w sklepach - sprzedawcy zatrzymywali karty po uprzednim komunikacie "kradzione" i "zastrzeżone", a następnie je cięli. To nie pierwsza taka sytuacja. Od kwietnia do lipca 2013 roku klientów mBanku dotknęła seria awarii. Nie mogli wówczas zrobić przelewu, niemożliwa była także transakcja kartą.

Po poniedziałkowych problemach klienci nie ukrywają swojej wściekłości, w mediach społecznościowych skarżą się na działania mBanku, ale także na brak wcześniejszej informacji o problemach.

@mBankpl chyba kpicie, 19:12 zjadło kartę mi i żonie, jesteśmy bez dostępu do środków na koncie. Oczekuję rekompensaty moralnej i finansowej -- Krzysztof Wójtowicz (@ryziopl) 20 czerwca 2016

Bank poinformował klientów za pośrednictwem Twittera, że awaria została usunięta. Mimo to klienci wciąż pytają co dalej. Boją się także o swoje pieniądze.

@mBankpl A co z moją kartą pożartą przez bankomat? -- J.K.Mroczek (@jkm) 20 czerwca 2016

Kiedy klienci mBanku mogą spodziewać się nowych kart? - Pracujemy nad rozwiązaniem, niezwłocznie poinformujemy klientów w jaki sposób karty zostaną wydane. Oczywiście za nową kartę klient nie będzie musiał nic płacić. W tej chwili osoby, które nie posiadają karty, mogą wypłacać pieniądze oraz płacić w sklepach za pośrednictwem płatności mobilnych BLIK. Bardzo przepraszamy za utrudnienia - powiedział Krzysztof Olszewski, rzecznik mBanku.

Klienci pytają także o rekompensaty finansowe, z tytuły straconej karty. - Klient zawsze ma prawo do złożenia reklamacji i oczekiwania rekompensaty. W takiej sytuacji należy udokumentować straty. Reklamacje rozpatrywane są indywidualnie - dodał rzecznik mBanku.

Nie zapomnij złożyć reklamacji

Przypomnijmy, że 11 października 2015 r. weszła w życie ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku finansowym - przepisy, które regulują sposób składania i rozpatrywania reklamacji m.in. w bankach. Przede wszystkim placówka finansowa ma obowiązek udzielić odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie 30 dni od jej otrzymania, a w szczególnych przypadkach do 60.

Co ważne - jeśli bank spóźni się z odpowiedzią, reklamacja zostanie uznana za rozpatrzoną pozytywnie, a on sam musi zastosować się do niej w ciągu 30 dni. Jeśli klient otrzyma odpowiedź negatywną ma jeszcze możliwość odwołania, skierowania sprawy do mediacji, ale i Rzecznika Finansowego i sądu powszechnego.

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup