Wściekłe ptaki znów w Tesco, klienci nadal wkurzeni
Od 14 listopada klienci Tesco mieli mieć możliwość ponownej wymiany zgromadzonych za zakupy kuponów na maskotki Angry Birds. Jak informują zdenerwowani klienci, nie każdemu udało się zdobyć tego dnia wymarzoną maskotkę.
15.11.2013 | aktual.: 16.11.2013 10:36
- Co z tymi maskotkami Angry Birds??? Niby miały być od 14.11 "wszystkie rodzaje w dużych ilościach" a tu okazuje się że maskotka najbardziej pożądana przez klientów tzw. Król Świń w ogóle nie występuje, dziesiątki osób pytają właśnie o niego podczas gdy Czerwone Ptaki zalegają półki w ogromnych ilościach - burzy się internauta Krzysztof.
Podkreśla, że opisana sytuacja dotyczy wszystkich marketów Tesco w Poznaniu. - Byłem tam od wczesnych godzin rannych i Króla jak nie było, tak nie ma!! Nie wiem, czy tak trudno było zapewnić równą ilość WSZYSTKICH rodzajów maskotek??? (zachowano oryginalną pisownię wypowiedzi - przyp. red.).
Klienci skarżą się najczęściej, że jeśli nawet maskotki się pojawiły, to najczęściej tylko 2-3 jej rodzaje (z ośmiu). Nie ma więc często możliwości wyboru wymarzonego przez nas pluszaka.
Tesco informuje, że maskotki są dostarczane na bieżąco, różne rodzaje. Ma nie zabraknąć wszystkich wersji ptaków i świń. Zapewniają, że na pewno będzie ich jeszcze dużo i każdy będzie mógł zakupić wybrane przez siebie kolory.
Osoby biorące udział w promocji nie mają więc wyjścia i muszą odwiedzać sklep często i mieć szczęście, by upolować zabawkę. Taka sytuacja może nieco denerwować, gdyż w swojej reklamie sieć sklepów zapraszając po maskotki, zapewnia, że wystarczy ich dla wszystkich. Rzeczywistość pokazuje, że jest inaczej.
Promocja Angry Birds polegała na tym, że w okresie od 1 sierpnia do 9 października (początkowo do 2 października) za każde wydane 20 złotych klient otrzymywał jeden znaczek. Po uzbieraniu 15 (lub 10 z kartą Clubcard) mógł kupić jedną z ośmiu maskotek z 70 proc. rabatem (w cenie 22 zł).
Zainteresowanie promocją przerosło oczekiwania organizatorów. Początkowe zapasy okazały się niewystarczające. Dochodziło do sytuacji, gdzie na kilkadziesiąt czekających osób rzucano po kilka maskotek, o które - jak pisali internauci - trwały często walki między klientami.
Tesco podjęło więc decyzję o uruchomieniu dodatkowej produkcji. Karty ze znaczkami można realizować do końca 2013 roku.
Angry Birds to gra komputerowa stworzona w grudniu 2009 roku przez Rovio Mobile, w której gracze używają procy, z której wystrzeliwuje się ptaki w kierunku świń umiejscowionych na różnych strukturach. Warunkiem zaliczenia planszy jest zniszczenie wszystkich świń.
Michał Sikora, biuro prasowe Tesco:
- Zainteresowanie klientów Angry Birds jest ogromne. Wczoraj mniej więcej co sekundę gdzieś w Polsce maskotka Angry Bird lądowała w koszyku klienta. Znając zapotrzebowanie, tym razem zamówiliśmy trzykrotnie więcej maskotek w porównaniu z akcją z sierpnia i września. Nie zabraknie produktów dla wszystkich zainteresowanych klientów. Dostawy do sklepów realizowane są na bieżąco.
- Na naszej stronie internetowej czy w gazetkach promocyjnych mocno podkreślaliśmy, iż Angry Birds dostępne są od 14 listopada, stąd zapewne tak duże zainteresowanie produktami w pierwszych dniach akcji.