Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej w III wzrósł mdm o 0,7 pkt. - IBnGR/Carrefour
17.03. Warszawa (PAP) - Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej wzrósł w marcu 2014 roku o 0,7 pkt. do minus 7,5 pkt - wynika z opublikowanych w poniedziałek badań...
17.03.2014 | aktual.: 17.03.2014 18:38
17.03. Warszawa (PAP) - Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej wzrósł w marcu 2014 roku o 0,7 pkt. do minus 7,5 pkt - wynika z opublikowanych w poniedziałek badań IBnGR.
"Wartość Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej w marcu wyniosła minus 7,5 punktu (w skali od minus 100 do plus 100). W porównaniu z notowaniem z poprzedniego miesiąca, wskazanie barometru wzrosło o 0,7 punktu" - napisano w komentarzu do badania.
"Pomimo wzrostu, wartość wskaźnika nadal pozostaje poniżej zera, co oznacza, że w dalszym ciągu utrzymuje się niekorzystny stan koniunktury konsumenckiej" - dodano.
Na zmianę wartości barometru pozytywnie wpływały: wzrost wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej, poprawa ogólnego klimatu koniunktury w handlu, wzrost nominalnej dynamiki wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym oraz wzrost nominalnej dynamiki przeciętnych wynagrodzeń brutto w sektorze przedsiębiorstw.
Wzrost wartości łagodzony był przez: spadek realnej dynamiki sprzedaży detalicznej oraz spadek dynamiki liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw. Neutralne dla wartości barometru było utrzymanie się na niezmienionym poziomie wskaźnika inflacji.
Zmiany składników cząstkowych Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej i ich wpływ na jego wartość:
Nazwa zmiennej Przyjęty przedział zmienności Poprzednia wartość Aktualna wartość Wpływ na zmianę BKK BWUK [-100, +100] -23,0 -20,2 0,46 Koniunktura w handlu [-100, +100] -7,5 -6,4 0,12 Nominalna dynamika kredytów i pożyczek [80, 160] 104,3 105,3 0,09 Realna dynamika sprzedaży detalicznej [80, 140] 105,9 105,0 -0,22 Dynamika liczby pracujących [90, 110] 100,7 100,4 -0,28 Dynamika cen konsumpcyjnych [100, 105] 100,7 100,7 0,00 Nominalna dynamika wynagrodzeń [95, 115] 102,7 103,4 0,48 Łączna zmiana wartości BKK +0,65 Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej opracowywany jest na zlecenie Carrefour przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową z częstotliwością miesięczną. Jego zadaniem jest pomiar aktualnego stanu koniunktury w sektorze handlowym w Polsce.
Jak poinformowano w komunikacie prasowym, Barometr "jest wskaźnikiem równoczesnym (coincident indicator) - pokazuje stan koniunktury na bieżąco, a także standaryzowanym, zmieniającym się w przedziale od -100 do +100". (PAP)
bg/ ana/