Trwa ładowanie...
d4kd6fk
handel
09-03-2009 11:24

Z rynku wypadło prawie 7 tys. małych sklepów

Duże sklepy wygrywają konkurencję z mniejszymi, tradycyjnymi placówkami. W Polsce najszybciej rozwijają się sieci dyskontowe i supermarkety.

d4kd6fk
d4kd6fk

Duże sklepy wygrywają konkurencję z mniejszymi, tradycyjnymi placówkami. W Polsce najszybciej rozwijają się sieci dyskontowe i supermarkety.

Jak podała firma badawcza Nielsen w ubiegłym roku z rynku zniknęło niemal 7 tys. małych sklepów spożywczych. To największa ilość sklepów, jaka zniknęła z rynku w ostatnich latach. _ Najsłabsi nie dają rady podołać konkurencji, trend będzie prawdopodobnie obserwowany w kolejnych latach _ - mówi Agnieszka Gosiewska z Nielsena. Jednocześnie małe placówki wchłaniane są także przez sieci, np. franczyzowe.

Gdy zamykane są tradycyjne sklepy, rozwijają się sieci hipermarketów, supermarketów oraz dyskontów. Liczba największych sklepów w ciągu roku wzrosła o 9 proc., do 267, a supermarketów o 10 proc., jest ich już ponad 3,9 tys. Mimo wielu wcześniejszych prognoz wskazujących, że polski rynek jest już nasycony wielkimi sklepami, ciągle ich przybywa. Na ten rok kolejne placówki planują Carrefour, Auchan czy E. Leclerc.

Najszybciej rozwijają się sieci dyskontowe: Biedronka, Aldi i Netto, które zwiększyły liczbę sklepów o 15 proc., do 1,75 tys.

Źródło: Rzeczpospolita (JS)

d4kd6fk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4kd6fk