Zysk netto LPP wyniósł w II kw. '10 r. 37,9 mln zł, sprzedaż LFL spadła o 15,9 proc. (opis)
27.08. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP w II kwartale 2010 roku wyniósł 37,85 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Wynik okazał się być...
27.08.2010 | aktual.: 27.08.2010 08:08
27.08. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP w II kwartale 2010 roku wyniósł 37,85 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Wynik okazał się być lepszy od konsensusu rynkowego zakładającego zysk na poziomie 32,8 mln zł.
Zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 39,75 mln zł i był z kolei niższy o ponad 12 proc. od oczekiwań analityków spodziewających się 45,5 mln zł EBIT.
Przychody grupy wyniosły w II kwartale 481,6 mln zł. Konsensus zakładał przychody na poziomie 479 mln zł.
W całym I półroczu 2010 grupa LPP wypracowała 33,1 mln zł zysku netto wobec 22,2 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wzrósł do 48,2 mln zł z 37,1 mln zł w analogicznym okresie 2009 roku, a przychody spadły o około 5 proc. do 906,1 mln zł z prawie 954 mln zł.
Koszty sprzedaży i ogólne wzrosły o 1 proc. Łączna powierzchnia handlowa wzrosła rok do roku o ok. 18 proc.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I półroczu 2010 54,2 proc. wobec 50 proc. przed rokiem.
LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych spadły w I półroczu 2010 roku o 18,8 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).
W drugim kwartale spadek sprzedaży LFL wyniósł 15,9 proc.
W I półroczu w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 470 mln zł, w placówkach Cropp Town 177 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 126 mln zł, w sklepach Mohito 28 mln zł, a w Esotiq 18 mln zł.
W I połowie 2010 grupa LPP uruchomiła 34 sklepy o łącznej powierzchni około 11 tys. mkw., zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 299 tys. mkw (875 sklepów), z czego 95 tys. mkw. (195 sklepów) poza granicami Polski. Dodatkowo uruchomiono 35 sklepów sezonowych. (PAP)
pel/