Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi w Polsce

Zakupy najchętniej robimy w Lidlu i Biedronce - wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader's Digest.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Andrzej Hulimka

Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce i Lidlu – tak wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Zaufaniem darzymy również Tesco, Kaufland i Auchan.

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów. Kryształowe Godło otrzymują zaś marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.

W tegorocznej edycji badania aż 35% ankietowanych Polaków, wybierając najbardziej godny zaufania sklep spożywczy, wskazało na Biedronkę. Sieć od kilku lat konsekwentnie zdobywa Złote Godło w badaniu European Trusted Brands. Najczęściej na zakupy do Biedronki wybierają się osoby w wieku do 50 lat, mające rodzinę z dziećmi. Konsumenci szczególnie cenią sieć sklepów Biedronka za jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Wśród innych sklepów spożywczych jako godne zaufania często wymieniane były także: Lidl (12,2%), Tesco (7,2%) oraz Kaufland (4,5%). Respondenci wskazywali również takie marki, jak: Auchan (3,2%), Alma (2,7%), Real (2,5%), Carrefour (2,4%), Lewiatan (2,3%), Żabka (2,2%), Piotr i Paweł (2%), Społem (1,9%), Delikatesy Centrum (1,4%) i Netto (1,4%).

Lidl – tegoroczny laureat Kryształowego Godła – otrzymał najwyższe spośród wszystkich sklepów spożywczych oceny za jakość. Klienci tej niemieckiej sieci cenią ją także za silny wizerunek (w pięciopunktowej skali średnia to aż 4,7) oraz stosunek wartości produktów znajdujących się w ofercie sklepu do ceny (średnia 4,6). Marka Lidl nieprzerwanie od 2011 roku zdobywa Kryształowe Godło European Trusted Brands.

Sieci sklepów spożywczych Tesco oraz Kaufland konsumenci cenią w szczególności za silny wizerunek (średnia 4,6), zaś sieć Auchan za stosunek wartości oferowanych produktów do ceny, a także za zrozumienie potrzeb klienta.

Wybrane dla Ciebie

Włamywali się do ciężarówek i kradli towar. Jest decyzja sądu
Włamywali się do ciężarówek i kradli towar. Jest decyzja sądu
Gigant kawowy zwalnia. 900 osób w USA straci pracę
Gigant kawowy zwalnia. 900 osób w USA straci pracę
Studenci wyciągają ponad 7 tys. zł. W tych branżach ich szukają
Studenci wyciągają ponad 7 tys. zł. W tych branżach ich szukają
Oszustwo "na krowę mleczną". Przekręt na ponad 8 mln zł
Oszustwo "na krowę mleczną". Przekręt na ponad 8 mln zł
Dochód z hektara. Oto ile według GUS zarabiają rolnicy
Dochód z hektara. Oto ile według GUS zarabiają rolnicy
Mieszkańcy postawili na swoim. Całoroczny zakaz motorówek
Mieszkańcy postawili na swoim. Całoroczny zakaz motorówek
Wielka wymiana w Białymstoku. Trwa tydzień "bez mandatów"
Wielka wymiana w Białymstoku. Trwa tydzień "bez mandatów"
Łacha zagraża bezpieczeństwu. Służby ostrzegają przed kłopotami
Łacha zagraża bezpieczeństwu. Służby ostrzegają przed kłopotami
Rolnicy nie wytrzymali. Rozsypali niemieckie ziemniaki w ministerstwie
Rolnicy nie wytrzymali. Rozsypali niemieckie ziemniaki w ministerstwie
"Przestali się ukrywać". Rozbierają 100-letnią kamienicę w Gdańsku
"Przestali się ukrywać". Rozbierają 100-letnią kamienicę w Gdańsku
Mają duży dom, na ogrzewanie wydają 3 tys. zł rocznie. Oto ich metoda
Mają duży dom, na ogrzewanie wydają 3 tys. zł rocznie. Oto ich metoda
Tony zepsutej żywności jechały do Polski. Posypały się zakazy
Tony zepsutej żywności jechały do Polski. Posypały się zakazy