Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi w Polsce

Zakupy najchętniej robimy w Lidlu i Biedronce - wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader's Digest.

Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi w Polsce
Źródło zdjęć: © WP.PL | Andrzej Hulimka

Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce i Lidlu – tak wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Zaufaniem darzymy również Tesco, Kaufland i Auchan.

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów. Kryształowe Godło otrzymują zaś marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.

W tegorocznej edycji badania aż 35% ankietowanych Polaków, wybierając najbardziej godny zaufania sklep spożywczy, wskazało na Biedronkę. Sieć od kilku lat konsekwentnie zdobywa Złote Godło w badaniu European Trusted Brands. Najczęściej na zakupy do Biedronki wybierają się osoby w wieku do 50 lat, mające rodzinę z dziećmi. Konsumenci szczególnie cenią sieć sklepów Biedronka za jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Wśród innych sklepów spożywczych jako godne zaufania często wymieniane były także: Lidl (12,2%), Tesco (7,2%) oraz Kaufland (4,5%). Respondenci wskazywali również takie marki, jak: Auchan (3,2%), Alma (2,7%), Real (2,5%), Carrefour (2,4%), Lewiatan (2,3%), Żabka (2,2%), Piotr i Paweł (2%), Społem (1,9%), Delikatesy Centrum (1,4%) i Netto (1,4%).

Lidl – tegoroczny laureat Kryształowego Godła – otrzymał najwyższe spośród wszystkich sklepów spożywczych oceny za jakość. Klienci tej niemieckiej sieci cenią ją także za silny wizerunek (w pięciopunktowej skali średnia to aż 4,7) oraz stosunek wartości produktów znajdujących się w ofercie sklepu do ceny (średnia 4,6). Marka Lidl nieprzerwanie od 2011 roku zdobywa Kryształowe Godło European Trusted Brands.

Sieci sklepów spożywczych Tesco oraz Kaufland konsumenci cenią w szczególności za silny wizerunek (średnia 4,6), zaś sieć Auchan za stosunek wartości oferowanych produktów do ceny, a także za zrozumienie potrzeb klienta.

Wybrane dla Ciebie

Kupiłeś łyżkę w TEDi? Lepiej jej nie używaj. Właśnie ją wycofują
Kupiłeś łyżkę w TEDi? Lepiej jej nie używaj. Właśnie ją wycofują
Zalewają nas sklejką z Rosji. Właśnie trafili na listę sankcyjną MSWiA
Zalewają nas sklejką z Rosji. Właśnie trafili na listę sankcyjną MSWiA
Drastyczne różnice w cenach porzeczek. Czerwone zniknęły z rynku
Drastyczne różnice w cenach porzeczek. Czerwone zniknęły z rynku
Nowa moneta 10 zł od czwartku w obiegu. Oto jak wygląda
Nowa moneta 10 zł od czwartku w obiegu. Oto jak wygląda
Pojechali pociągiem do Chorwacji. Narzekają na warunki jak z lat 90-tych
Pojechali pociągiem do Chorwacji. Narzekają na warunki jak z lat 90-tych
Makaron Świątek. Lubella pyta internautów, jak go nazwać. Oto pomysły
Makaron Świątek. Lubella pyta internautów, jak go nazwać. Oto pomysły
Wielki sukces pracowników. Firma zgodziła się na większość postulatów
Wielki sukces pracowników. Firma zgodziła się na większość postulatów
Pracownicy H&M będą nosić specjalne kamery. Powód? Kradzieże na Wyspach
Pracownicy H&M będą nosić specjalne kamery. Powód? Kradzieże na Wyspach
Kupiliśmy kultowe jagodzianki z Olsztynka. Tyle zapłaciliśmy
Kupiliśmy kultowe jagodzianki z Olsztynka. Tyle zapłaciliśmy
Zarzuty dla właściciela Biedronki. Sieć nabiera wody w usta
Zarzuty dla właściciela Biedronki. Sieć nabiera wody w usta
Szwecja szuka nauczycieli z Polski. Płaci dwa razy więcej
Szwecja szuka nauczycieli z Polski. Płaci dwa razy więcej
Nowe oszustwo na Facebooku. Widzisz taki post? Lepiej uważaj
Nowe oszustwo na Facebooku. Widzisz taki post? Lepiej uważaj