PromocjeBlack Friday. Klienci nie dają się łapać na wszystko

Black Friday. Klienci nie dają się łapać na wszystko

Coraz trudniej firmom nabijać klientów w butelkę - i dobrze. Black Friday po polsku? Podnieść cenę, sztucznie ją obniżyć i udawać, że to przecena, a produkt sprzedać drożej niż przed promocją. Takie praktyki nie uchodzą płazem, w mediach społecznościowych szybko wypływają takie przekręty.

Black Friday. Klienci nie dają się łapać na wszystko
Źródło zdjęć: © East News
Paweł Orlikowski

29.11.2019 | aktual.: 29.11.2019 11:47

Black Friday to w teorii okazja do kupienia rzeczy taniej niż innego dnia. W teorii, bo sporo firm próbuje nabić kasę udawanymi promocjami, czym oszukują klientów. Użytkownik Wykopu udostępnił właśnie zdjęcia z porównaniem ofert internetowej sieci kosmetyków Notino (dawniej iperfumy.pl).

Na zdjęciach widać, że przecenione na Black Friday perfumy są tak naprawdę sprzedawane w znacznie wyższych cenach niż przed promocją. "Na Notino 'duże' promocje z okazji Black Friday. Wkurzeni ludzie porobili zdjęcia i wklejają je na facebookowym profilu Notino - oto część z nich" - napisał internauta i wkleił zdjęcia.

Zaglądamy na Facebooka sieci Notino. Pierwsze z brzegu komentarze klientów brzmią: "Nie dawajcie się naciągać na promocję Black Friday (20 proc. rabatu). Ceny są w tej chwili podniesione w ten sposób, że odejmując owe 20 proc. otrzymujemy ceny wyższe od tych, w jakich możemy te same produkty kupić poza Black Friday. Nie dajcie się ogłupiać!" czy "Jakim cudem zestaw Paco Rabanne 1Million damski przed Black Friday kosztował 339 zł, a w promocji 375? Nabijacie ludzi w balona".

Co na to sieć? Każdemu odpowiada to samo: "w ciągu roku mamy wiele ofert specjalnych, ponieważ zawsze staramy się oferować naszym klientom to co najlepsze. Może to spowodować, że w tym roku kupisz produkt w niższej cenie niż obecnie w internecie. Mimo to w tym tygodniu na pewno znajdziesz wiele produktów w bezkonkurencyjnych cenach".

Jak widać, w dobie mediów społecznościowych i dostępu do informacji coraz trudniej firmom "złowić" klientów. Ta sprawa powinna też wyczulić każdego, kto chce kupić konkretny produkt. Warto sprawdzić ceny jeszcze przed dniami promocyjnymi, jak Black Friday, może się okazać, że "promocja" to zwykłe naciąganie klientów i pazerność firm, które żerują na naiwności konsumentów i chcą w łatwy sposób nabić swoją kasę.

Masz podobne doświadczenia z "promocjami", które oferowały produkty w wyższych cenach niż przed promocją? Daj nam znać poprzez dziejesie.wp.pl

black fridaypromocjenaciąganie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (324)