Trwa ładowanie...
d3xuh72

Jeden wagon pełny, drugi pusty. PKP ma system z lat 90. ubiegłego wieku

Nie milkną echa pewnej podróży kolejowej, podczas której jeden wagon pociągu był pełen ludzi, a pozostałe niemal puste. Okazuje się, że system PKP przydzielający miejsca pasażerom może pochodzić z roku 1994 roku i nie jest dostosowany do obecnej rzeczywistości.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Jeden wagon pełny, drugi pusty. PKP ma system z lat 90. ubiegłego wieku
(Wikimedia Commons CC BY, kaffeeeinstein, Fot: kaffeeeinstein)
d3xuh72

Pasażerowie od dawna narzekali na system przydzielania miejsc w pociągach – grupujący ludzi w jednych miejscach czy przedziałach, pozostawiający jednocześnie kompletnie puste przestrzenie w innych częściach składu.

Sprawą zbulwersował się m.in. Maciej Kawecki, były dyrektor departamentu zarządzania danymi w Ministerstwie Cyfryzacji. W mediach społecznościowych zwrócił uwagę na absurd systemu informatycznego PKP Intercity pod względem sprzedaży biletów. Podróżował pociągiem PKP Intercity na trasie Warszawa - Gdynia.

Kolejarze chcą wyremontować wszystkie dworce w kraju. To ogromne przedsięwzięcie

Konduktor, na pytanie: "dlaczego system PKP nie może rozdzielać miejsc bezpiecznie w dobie pandemii?", miał odpowiedzieć krótko i dosadnie: "Daj sobie Pan spokój. Taki mamy w PKP system. Tak rozdziela miejsca od zawsze".

d3xuh72

Kawecki doczekał się lakonicznego wytłumaczenia ze strony PKP Intercity – to właśnie ta spółka odpowiada za sprzedaż większości biletów. "Przygotowujemy ze swoimi zewnętrznymi podwykonawcami zmianę algorytmu dotyczącego zasad przydzielania miejsc w systemie sprzedaży biletów" – odpisali kolejarze.

Jednak Kawecki dalej drążył i być może doszedł do sedna problemu.

"Po skierowaniu przeze mnie wczoraj z wykorzystaniem moich kontaktów roboczych serii pytań do PKP S.A. pozyskałem informację, że do dnia dzisiejszego PKP S.A. korzysta w zakresie rezerwacji miejsc z systemu zakupionego w 1992 r. oraz wdrożonego w 1994 r. o nazwie Kurs’90. System w żadnym zakresie nie przystaje do dzisiejszej rzeczywistości cyfrowej" – napisał na swojej stronie na Facebooku.

Wcześniej podobne sygnały wysyłali inni pasażerowie. Gdy miesiąc temu pytaliśmy o kwestię ustalania miejsc przez system, PKP Intercity informowało, że system sprzedaży biletów przydziela miejsca tak, by sukcesywnie zapełniać wagony. Bez względu na panującą pandemię.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3xuh72

Podziel się opinią

Share
d3xuh72
d3xuh72