Lidl wchodzi na WhatsAppa. Będzie informował o promocjach
Lidl wprowadził nowe udogodnienie dla klientów - uruchomił swój kanał na WhatsAppie. Użytkownicy, którzy go zasubskrybują, otrzymają dostęp do najnowszych gazetek z promocjami. Podpowiadamy, jak dołączyć do tego grona.
Lidl wyjaśnia, że nowe udogodnienie zostało stworzone z myślą o klientach, którzy polują na promocje i nie chcą przegapić żadnej okazji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Biedronka w Polsce droższa od słowackiej? Porównaliśmy ceny
Gazetka Lidla na WhatsAppie
Biedronka wysyła SMS z najnowszymi promocjami, a Lidl postanowił zrobić krok dalej. W oficjalnym komunikacie sieci czytamy, że klienci mogą subskrybować kanał Lidl Polska na WhatsAppie, gdzie znajdą np. gazetki promocyjne.
Osoby, które chcą być na bieżąco z ofertą Lidla, mogą zeskanować kod QR umieszczony na stronie sieciówki lub kliknąć w specjalny link.
Po otwarciu aplikacji otworzy się automatyczną odpowiedź, którą trzeba wysłać. Następnie musimy wybrać sklep, w którym najczęściej robimy zakupy. Aby potwierdzić subskrypcję, należy kliknąć ikonę "Start".
Biedronka i Lidl zawładnęły umysłami Polaków
Dwóch głównych graczy na polskich rynku handlowym od ponad roku prowadzi bitwę o zaufanie klientów. We wrześniu 2024 r. rywalizacja wkroczyła na nowy etap - na drzwiach sklepów Biedronka w całej Polsce pojawiły się pomarańczowe plakaty z informacją, że "w każdym sklepie Biedronka ceny są niższe niż w Lidlu". Dodatkowo porównano ceny koszyka z 15 przykładowymi produktami w obu sieciach.
Jednak Lidl nie daje za wygraną i przygotował kampanię reklamową, w której przekonuje, że w odróżnieniu od rywala oferuje identyczne ceny we wszystkich swoich sklepach w całej Polsce.
Michał Pajdak z Uniwersytetu WSB Merito zwrócił uwagę w rozmowie z WP Finanse, że Biedronka i Lidl walczą nie tylko ze sobą, lecz także "z mniejszymi dyskontami o zagospodarowanie klientów małych wiejskich sklepików". Jak zauważył, ciężko przewidzieć, czy mieszkańcy mniejszych miejscowości skuszą się na ofertę znanych dyskontów, więc rozpoczęła się polaryzacja.
- Lidl i Biedronka wszczynają wojnę między sobą. Budują dwa plemiona, za którymi stają żołnierze w postaci konsumentów. Mają też twardy elektorat, który prowadzi aktywny dyskurs publiczny w mediach społecznościowych. Broni jednej sieci, atakuje drugą - podkreślił.